ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η στάση των αναγνωστών του περιοδικού "Δαυλός" απέναντι στο μάθημα των Θρησκευτικών. Ιδεολογικές και κοινωνικές αναγνώσεις
pic

[4/5/2024]

Η στάση των αναγνωστών του περιοδικού Δαυλός απέναντι στο μάθημα των Θρησκευτικών. Ιδεολογικές και κοινωνικές αναγνώσεις

Μιχάλης Φύλλας, εκπαιδευτικός β’ βάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Το άρθρο πραγματεύεται τη στάση των αναγνωστών του αρχαιολατρικού περιοδικού Δαυλός σε όλη την περίοδο της εκδοτικής του διαδρομής από το 1979 έως το 2008. Οι αναγνώστες επικρίνουν το μάθημα για κατήχηση και για προβολή Εβραϊκών μύθων, ενώ οι διδάσκοντες θεολόγοι είναι απρόθυμοι να κάνουν διάλογο με τους μαθητές. Όλες αυτές οι συνθήκες εξωθούν κάποιους να πάρουν απαλλαγή από το μάθημα, αλλά δεν λείπουν τα διάφορα γραφειοκρατικά προσκόμματα. Οι αναγνώστες, στην πλειοψηφία τους άσχετοι με το εκπαιδευτικό σύστημα, υιοθετούν πολεμικό ύφος και ειρωνικό τόνο, ενώ υιοθετούν και αντισημιτικά επιχειρήματα. Το κλίμα της εποχής από τη δεκαετία του ’80, αλλά κυρίως του ’90, χαρακτηρίζεται από μια έντονη στροφή προς την ελληνολατρία και τον παγανισμό. Είναι μια εποχή που στην ελληνική κοινωνία κυριαρχεί ένας ανανεωμένος εθνικισμός επικεντρωμένος στο σχήμα «ελληνισμός και ορθοδοξία» και αρθρώνονται ανταγωνιστικοί «λόγοι» για την εκπαίδευση.

Νέα Παιδεία (2024), τ. 189-190

Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2024 στη σχετική ιστοσελίδα.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

 


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο