Η απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Γραμμένου Αναστασία, Msc Ηuman Communication Sciences Newcastle upon Tyne
Περίληψη
Η ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προαπαιτεί την εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων. Πληθώρα ερευνών στη διεθνή βιβλιογραφία εξηγεί τη δυσκολία των μαθητών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, των μαθητών με το σύνδρομο της ΔΕΠΥ καθώς και των μαθητών με νοητική υστέρηση να αποκτήσουν κοινωνικές δεξιότητες και να αλληλεπιδράσουν με τους συνομήλικους και τους ενήλικες. Οι πλέον συχνά χρησιμοποιούμενες τεχνικές που προάγουν την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων είναι η επ’ ευκαιρία διδασκαλία (incidental teaching), η δομημένη μάθηση (stuctured learning), και ο συστηματικός κύκλος διδασκαλίας (discrete-trial teaching) οι οποίες αναλύονται με παραδείγματα στο παρόν άρθρο.
Λέξεις κλειδιά: κοινωνικές δεξιότητες, Αυτισμός, ΔΕΠΠΥ, νοητική καθυστέρηση, ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα
Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2024 στη σχετική ιστοσελίδα.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.