ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η διδασκαλία του λεξιλογίου σε μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας
pic

[21/4/2025]

Η διδασκαλία του λεξιλογίου σε μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας

Κυριάκος Ζαφειριάδης, φιλόλογος, Δρ. Ειδικής Αγωγής

Περίληψη

Το λεξιλόγιο παίζει σημαντικό ρόλο στη διδασκαλία του μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Επιδιώκεται οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν επαρκές και κατάλληλο λεξιλόγιο, για να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Οι μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας αντιμετωπίζουν γλωσσικά προβλήματα και το λεξιλόγιό τους είναι περιορισμένο. Συγκριτικά με τους συνομηλίκους τους λαμβάνουν χαμηλότερες βαθμολογίες στο λεξιλόγιο, στην ορθογραφία και στην ποιότητα της γραφής. Οι δυσκολίες αυτές  επηρεάζουν αρνητικά την ακαδημαϊκή τους επίδοση και μπορεί να συνεχιστούν και στην ενήλικη ζωή, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη να υποστηριχτούν αποτελεσματικά. Προτείνονται ποικίλες τεχνικές για τον έλεγχο της συμπεριφοράς, για την κινητοποίηση και για τη διδασκαλία του λεξιλογίου σε μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας. Η πολυετής διδακτική εμπειρία, η απόκτηση γνώσεων με στρατηγικές διδασκαλίας του λεξιλογίου και η επιμόρφωση εξασφαλίζει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να διδάξουν με επιτυχία το λεξιλόγιο στους μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας.

Λέξεις-κλειδιά: Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας, λεξιλόγιο, στρατηγικές διδασκαλίας του λεξιλογίου.

 

Περιεχόμενα του τεύχους 193-194

Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2025 στη σχετική ιστοσελίδα.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο