[21/4/2025]
Εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο σχολείο. Ένα σχέδιο Μαθήματος στη Γλώσσα της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου
Αθηνά Σκαπινάκη, εκπαιδευτικός ΠΕ70
Ελένη Τζάνα, εκπαιδευτικός ΠΕ70
Περίληψη
Η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι μια παιδαγωγική-διδακτική προσέγγιση που παρέχει στους εκπαιδευτικούς ένα σημείο εκκίνησης για την ικανοποίηση των διαφορετικών μαθησιακών αναγκών των μαθητών. Αν και η διαφοροποιημένη διδασκαλία έχει κερδίσει μεγάλη προσοχή στην πράξη και την έρευνα, δεν υπάρχουν πολλές δημοσιεύσεις με σχέδια μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η τρέχουσα έρευνα έχει ως στόχο να παρουσιάσει το θεωρητικό υπόβαθρο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας καθώς και ένα διδακτικό σενάριο για τη Γλώσσα της Δ’ Δημοτικού. Το συγκεκριμένο σενάριο προτείνει ιδέες διαφοροποίησης ως προς το περιεχόμενο, τη διαδικασία, το προϊόν και το περιβάλλον του μαθήματος. Παράλληλα περιγράφει δραστηριότητες που αναπτύσσουν την κριτική σκέψη, αξιοποιούν τις ΤΠΕ και καλλιεργούν συνεργατικές δεξιότητες. Η έρευνα ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα και τους περιορισμούς που προέκυψαν από την εφαρμογή του σεναρίου στην πράξη.
Λέξεις κλειδιά: Διαφοροποιημένη διδασκαλία, σχέδιο μαθήματος, οδική κυκλοφορία
Abstract: Differentiated instruction is a pedagogical-instructional approach that provides teachers with a starting point for meeting the diverse learning needs of students. Although differentiated instruction has gained much attention in practice and research, there are not many publications with lesson plans in Primary Education. The current research aims to present the theoretical background of Differentiated Teaching as well as a teaching scenario for 4th Grade in Greek Language lesson. The specific scenario suggests ideas for differentiation in terms of course content, process, product and environment. At the same time, it describes activities that develop critical thinking, uses technological educational tools and cultivate collaborative skills. The research concludes with the conclusions and limitations resulting from the application of the scenario in practice.
Keywords: Differentiated Instruction, Lesson Plan, Traffic Education
Περιεχόμενα του τεύχους 193-194
Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2025 στη σχετική ιστοσελίδα.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.