ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: Εφαρμόζοντας μεταγνωστικές διεργασίες στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας
pic

[02/01/2022]

Φωτογραφία: The epic events: a comic about my everyday life in Denmark

Πηγή: Europeana

Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: Εφαρμόζοντας μεταγνωστικές διεργασίες στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας 

της Ελένης Καλαΐτζή

Περίληψη

Το άρθρο πραγματεύεται τις μεταγνωστικές διεργασίες που συντελούνται κατά τη μάθηση στο σχολικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Στόχος του άρθρου αποτελεί η διερεύνηση της χρήσης μεταγνωστικών διεργασιών στο ξενόγλωσσο μάθημα με σκοπό την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της αυτο-ρύθμισης των μαθητών και κατά επέκταση τη βελτίωση των γνωστικών επιδόσεών τους. Παράπλευρο στόχο αποτελεί η κατασκευή ενός αξιόπιστου οργάνου μέτρησης που θα εξετάζει τις δύο κύριες λειτουργίες του μεταγιγνώσκειν, την ενημερότητα και τον έλεγχο του γιγνώσκειν, προκειμένου να προσφέρει πληροφορίες για τις μεταγνωστικές στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι μαθητές στο μάθημα των Γερμανικών ως ξένης γλώσσας. Η έρευνα βασίστηκε σε εμπειρικά δεδομένα που αντλήθηκαν μέσω έρευνας πεδίου στο ίδιο το σχολικό περιβάλλον. Το εργαλείο για την καταγραφή των μεταγνωστικών διεργασιών αποτέλεσε ένα ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε σε 1.360 μαθητές δημόσιων Γυμνασίων και Λυκείων.

Λέξεις κλειδιά: Μεταγνωστικές διεργασίες, αυτο-ρύθμιση, μάθημα Γερμανικής ως ξένης γλώσσας, ερωτηματολόγιο.

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Ενημερωτικό δελτίο