ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η δυναμική των νέων τεχνολογιών στη διαπολιτισμική εκπαίδευση: αναγκαιότητα και χρήση στις σχολικές τάξεις
pic

[02/1/2022]

Φωτογραφία-Πηγή: Ναυτεμπορική 

Η δυναμική των νέων τεχνολογιών στη διαπολιτισμική εκπαίδευση: αναγκαιότητα και χρήση στις σχολικές τάξεις

της Νίκης Παπανικολάου

Περίληψη:

Η παγκοσμιοποίηση και η καινοτομία στην τεχνολογία έχουν οδηγήσει στην εκτεταμένη χρήση της σχεδόν σε κάθε τομέα, με το χώρο της εκπαίδευσης να μην αποτελεί εξαίρεση. Μελέτες έχουν δείξει ότι η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τις εμπειρίες διδασκαλίας και μάθησης, τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές (Βοσνιάδου, 2006· Ευαγγέλου, 2007· Τζάστας, 2019). Στόχος του παρόντος άρθρου: η ανάδειξη της δυναμικής των νέων τεχνολογιών στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, μέσω των ποικίλων τρόπων αξιοποίησής τους και των πολλαπλών πλεονεκτημάτων που απορρέουν από την ορθή χρήσης τους. Αυτό δε σημαίνει ότι πρόκειται για μία εύκολη διαδικασία, καθώς η ενσωμάτωσή τους στις ελληνικές τάξεις αντιμετωπίζει κάποιες δυσκολίες. Γι’ αυτό κρίνεται σημαντικός ο ρόλος του δασκάλου, ο οποίος καλείται μέσω της υιοθέτησης κατάλληλων μεθόδων διδασκαλίας να οργανώσει την εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργώντας ένα κλίμα συνεργασίας και επικοινωνίας, λειτουργώντας πάντα με βάση τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Λέξεις-κλειδιά: Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.),  Διαπολιτισμική εκπαίδευση, νέες τεχνολογίες, πολυπολιτισμικότητα

Η Νίκη Παπανικολάου είναι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός.

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Ενημερωτικό δελτίο