Τα τελευταία απανωτά κρούσματα περιορισμού της ελευθερίας της έκφρασης και ιδεολογικής τρομοκρατίας μας έχουν προβληματίσει όλους.
Το περιστατικό είναι πλέον σε όλους γνωστό. Με αφορμή την γιορτή για την 28η Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο στο Νυδρί Λευκάδας και με βάση την καταγγελία ενός γονέα και την παρέμβαση της Χρυσής Αυγής για αντεθνική δράση ασκήθηκε πειθαρχικός έλεγχος σε βάρος της νηπιαγωγού, η οποία για αυτό τον λόγο μετατέθηκε έστω προσωρινά σε άλλο νηπιαγωγείο.
Στα χρόνια της Χούντας (΄67-74΄) υπήρχε μια επίσημη επιτροπή λογοκρισίας που είχαν συστήσει οι δικτάτορες. Κάθε συγγραφέας, σκηνοθέτης, συνθέτης κλπ. έπρεπε, πριν παρουσιαστεί το έργο του στο κοινό, να το υποβάλει στην επιτροπή λογοκρισίας, για έγκριση.
Από τα βυζαντινά χρόνια αναπτύχθηκε η τάση τα πολυσύλλαβα βαφτιστικά ονόματα για λόγους συντομίας και υποκορισμού να μετατρέπονται σε δισύλλαβα π.χ. Ιωάννης>Γιάννης, Κωνσταντίνος>Κώστας, Ντίνος, Κώτσιος, Αθανάσιος>Θάνος, Νάσος, Δημήτριος>Μήτσιος, Δέσποινα>Δέσπω, Μαγδαληνή>Μαντώ, Ελένη>Λένω κλπ.
Την τελευταία τριετία επικρατεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, σε πανελλήνια κλίμακα, ένα απαράδεκτο φαινόμενο, σχετικό με τη διδασκαλία των μαθημάτων, που έχει προσλάβει ανησυχητικές διαστάσεις και έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους φιλολόγους όλης της χώρας.
Το πρόγραμμα ARTiT: Develpoment of Innovative Methods of training the trainers ολοκληρώθηκε το 2012. Συμμετείχαν φορείς από τέσσερις χώρες. Συγκεκριμένα η Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων και το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο από την Ελλάδα, τα Roskilde University και VUCFYN Ringen Glamsbjerg από τη Δανία, το Pitesti University από τη Ρουμανία και το Arbetarnas Bildningsforbund (Workers' Educational Association) από τη Σουηδία.
Από την εποχή του Ηρωδιανού και του Απολλώνιου Δύσκολου (2ος αι. μ.Χ.) ο όρος σύνταξις υιοθετήθηκε για να αποδώσει τον συσχετισμό των λέξεων στην πρόταση, καθώς και τη δομή της πρότασης.