ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Αρχείο

ΤΕΥΧΟΣ 158
Γλώσσα συνημμένου: Ελληνικά Τύπος: Αρχείο PDF Περιεχόμενα 158
Ενημέρωση: 02-12-2020 21:48 - Μέγεθος: 44.77 KB

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Το «Σύστημα»

Όλοι τώρα ξέρουμε τι θέλουμε, αφού το είχαμε και το χάσαμε. Θέλουμε να έχουμε ένα τεράστιο και γενναιόδωρο κράτος από το οποίο να τρεφόμαστε όλοι, ποιος λίγο ποιος πολύ, κατά δύναμιν έκαστος και κατά τη δυνατότητα προσέγγισής του στο μπουφέ της εξουσίας.

ΣΧΟΛΙΑ

Η τέχνη της διδασκαλίας

Δεν ξέρω γιατί επικράτησε η άποψη να παρουσιάζεται, στις παιδαγωγικές σχολές και στα σχετικά σεμινάρια, η Διδακτική και η τεχνική της διδασκαλίας με τους όρους και τη διαδικασία της ούτως ή άλλως άχαρης ‘’επιστήμης’’ και όχι με όρους τέχνης και μάλιστα της θεατρικής τέχνης.

Ο Υπουργός Παιδείας, οι συνδικαλιστές και η αφοσίωση των εκπαιδευτικών στο έργο τους

Μυστήρια ράτσα είναι οι Έλληνες υπουργοί παιδείας. Πριν καλά καλά καθίσουν στην καρέκλα του Υπουργού, διαπιστώνουν πως το εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σε στραβό δρόμο, πάσχει.

Πάλι τα αρχαία…

 Τον τελευταίο καιρό στο πλαίσιο του διαλόγου για την Παιδεία έχει ανακύψει μια παλιότερη συζήτηση, που φαίνεται να εγείρει και πάλι όχι μόνο συζητήσεις αλλά και έντονες αντιπαραθέσεις.

Δυο λόγια για τον εκπαιδευτικό στο σχολείο του 2016

Η γνωστή κινέζικη παροιμία λέει «Αν δώσεις ένα ψάρι σ' έναν άνθρωπο θα φάει μια φορά. Αν του μάθεις να ψαρεύει θα τρώει σ' όλη του τη ζωή».

IN MEMORIAM

Στις δημιουργικές του  μέρες  ο λόγος του δεν ήταν απλώς άξιος δημοσίευσης, αλλά σχεδόν αφοριστικός - και ο Μιχάλης Κελπανίδης, Καθηγητής  Κοινωνιολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, είχε πολλές δημιουργικές μέρες

ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗΣ

Επίγευση αρχαιογνωσίας: Αθήνα, 2016

 Στις 6 και 7 Φεβρουαρίου 2016 τα Εκπαιδευτήρια «Αυγουλέα – Λιναρδάτου» σε συνεργασία με το περιοδικό Νέα Παιδεία και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διοργάνωσαν διημερίδα με τίτλο «Μελετώντας και Διδάσκοντας την Αρχαία Γλώσσα και Σκέψη στο Σύγχρονο Σχολείο».

Όχι άλλα υποκριτικά δάκρυα για τα αρχαία ελληνικά! Μια πρόταση που συνδέει το μαθητή και το σχολείο με την αρχαία σκέψη

Πριν από περίπου 40 χρόνια η Επιστημονική Ενωση και το περιοδικό «Νέα Παιδεία» τόλμησαν ενάντια σ’ έναν «προοδευτικό» λαϊκισμό και σε έναν προγονοπληκτικό συντηρητισμό να ταχθούν υπέρ της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1976 σε αντίθεση με πολλούς γλωσσαμύντορες που την υπονόμευσαν και τη χλευάζουν ακόμα και σήμερα.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΛΩΣΣΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ)

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΕΣ

Kεντρική διάθεση
Εκδόσεις Πατάκη, Ακαδημίας 65, Αθήνα
Τηλ. 210.38.11.850, 210.38.11.740

Ενημερωτικό δελτίο