ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Καλλιέργεια αρχειακής συνείδησης και σχολικά αρχεία: Στήνοντας γέφυρες ανάμεσα στο σχολικό αρχείο και το σχολικό βιβλίο
pic

[18/04/2023]

Καλλιέργεια αρχειακής συνείδησης και σχολικά αρχεία: Στήνοντας γέφυρες ανάμεσα στο σχολικό αρχείο και το σχολικό βιβλίο - Δύο διδακτικές παρεμβάσεις που συνδέουν το σχολικό αρχείο με τη διδακτέα ύλη

Μαρία Τσούρτη, φιλόλογος-ιστορικός

Απόσπασμα

"Με τη διδακτική αξιοποίηση τεκμηρίων από το σχολικό αρχείο σφυρηλατούνται δεσμοί κοινότητας μέσα το ανώνυμο πλήθος της πόλης, επιπλέον οι μαθητές διαπιστώνουν πόσο σημαντική είναι η τήρηση ενός αρχείου που διαφυλάττει τη μνήμη και πόσες παράμετροι απαιτούνται να ληφθούν υπόψη πριν προβούμε στον σχολιασμό του. Καταληκτικά, πιστεύουμε πως τέτοιες σύντομες παρεμβάσεις δίνουν τη δυνατότητα της αίσθησης του «συνανήκειν», καλλιεργούν την πολιτειότητα των μαθητών – αυριανών πολιτών και ίσως ίσως οδηγήσουν κάποια στιγμή και την οργάνωση όλων των σχολικών αρχείων,[1] με στόχο τη διάσωση του αρχειακού μας πλούτου που αφορά στην εκπαίδευση και γενικότερα σ’ όλο τον δημόσιο τομέα."

[1] http://www.gak.gr/index.php/el/gak-artas/drastiriotites/156-periexomeno-ellinika/erevna/arxeia-kai-sylloges/981-ekpaideftika-arxeia

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο