ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Συντάκτες

Μαρία Τσούρτη

author-img

Η Μαρία Τσούρτη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Ιστορία στο τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Διορίστηκε στη Μέση Εκπαίδευση το 2003 μέσω ΑΣΕΠ, το προηγούμενο διάστημα εργαζόταν ανελλιπώς σε φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης. Το 2018 ολοκλήρωσε τον κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών της στον τομέα Ιστορική Έρευνα Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες στα πλαίσια του ομώνυμου διατμηματικού Π.Μ.Σ του τμήματος Ιστορίας και του τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου. Η διπλωματική της εργασία βασίστηκε σε προφορικές μαρτυρίες,  θέμα της ήταν η ιστορική πορεία μίας προσφυγογειτονιάς της Αθήνας, του Δουργουτίου. Γνωρίζει καλά Γαλλικά και Αγγλικά καθώς και λίγα Ιταλικά. Επιμορφώνεται συστηματικά παρακολουθώντας κύκλους σεμιναριακών μαθημάτων (ΜΟΟC Πανεπιστημίου Πελοποννήσου,  e-Twinning, K.Ε.ΔΙ.Β.ΙΜ ΕΚΠΑ). Εκπονεί διδακτικά σενάρια, τα οποία εφαρμόζει στη σχολική τάξη συμμετέχοντας παράλληλα σε εγκεκριμένα προγράμματα και μαθητικούς διαγωνισμούς. Οι διδακτικές της παρεμβάσεις συνδυάζουν θεματικές ενότητες της ύλης των μαθημάτων του κλάδου της, ΠΕ02, με την προφορική και την τοπική Ιστορία, τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε εκπαιδευτικές ημερίδες και σε συνέδρια Τοπικής και Προφορικής Ιστορίας. Είναι μέλος του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση (Ο.Ι.Ε.Ε.-A.H.E.G.), της Ένωσης Προφορικής Ιστορίας (Ε.Π.Ι) και του Συλλόγου Αποφοίτων του τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου (Σ.Α.Τ.ΙΣΤ.Ι.Π.). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στο εκπαιδευτικό περιοδικό Νέα Παιδεία και στον ημερήσιο ηλεκτρονικό τύπο. Είναι υποψήφια διδάκτωρ του τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.  


Αρθρογραφία

Αντιλογίες-Αλήθειες-Αναπόδραστα

"Τίποτε άλλο δεν έχει αλλάξει αυτά τα χρόνια παρά μόνο ό,τι απαιτεί όχι δαπάνη σε χρήμα αλλά δαπάνη σε χρόνο. Νέα προγράμματα σπουδών, μεγαλεπήβολοι διδακτικοί στόχοι, αξιολογήσεις εκπαιδευτικών που έχουν προσληφθεί με αξιολογικά κριτήρια και διαθέτουν αυξημένα προσόντα, γραφειοκρατία κι επιμονή στο γράμμα του νόμου κι όχι στην ουσία του."

Περιεχόμενα τευχών 189-190 (διπλό τεύχος)
  • Κύριο άρθρο
  • Σχόλια
  • Απόψεις συναδέλφων
  • Παιδαγωγικά ζητήματα και ερευνητικές δράσεις
  • Προσεγγίσεις των ανθρωπιστικών μαθημάτων (Φθλοσοφία, Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία)
  • Λογοτεχνική Νέα Παιδεία – Νέες αναγνώσεις
  • Βιβλιοσυστάσεις – Βιβλιοκριτική
Μαθητικό συνέδριο προφορικής ιστορίας, 10-12 Μαΐου 2019 (αναστοχασμός με εσωτερική εστίαση)

Το τριήμερο 10 έως 12 Μαΐου 2019, λίγο πριν την επίσημη λήξη των μαθημάτων του σχολικού έτους 2018-19 πραγματοποιήθηκε στην Σιβιτανίδειο Σχολή, στην Καλλιθέα, το Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο: Προφορική ιστορία και διδακτική της Ιστορίας: σχεδιάζοντας μία διδασκαλία «αλλιώς».

Σε χρόνο ενεστώτα: διδάσκω-εξετάζω-βαθμολογώ στη Γ΄ Λυκείου

Κυριακή 1 Ιουλίου 2018: Δεν ξέρω αν θα πιάσω το νήμα απ’ την αρχή, πάντως θα προσπαθήσω να ξετυλίξω το κουβάρι.


Επιστροφή

Ενημερωτικό δελτίο