ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Προγράμματα Σπουδών και διδακτικές πρακτικές στο μάθημα της Λογοτεχνίας
pic

[05/07/2023]

Προγράμματα Σπουδών και διδακτικές πρακτικές στο μάθημα της Λογοτεχνίας

Βασίλης Συμεωνίδης, Σταυρούλα Φώλια

Στο άρθρο αρχικά καταγράφουμε τον θεσμικό τρόπο με τον οποίο τοποθετείται το μάθημα της Λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τις δυο περίπου προηγούμενες δεκαετίες εστιάζοντας στα Προγράμματα Σπουδών και την ιδεολογία που απηχούν. Επιπλέον, επισημαίνουμε τον υποκειμενικό τρόπο με τον οποίο γίνονται αντιληπτά από τους/τις φιλολόγους. Στο δεύτερο μέρος συζητάμε για τις πρακτικές προσέγγισης των λογοτεχνικών κειμένων προτείνοντας συγκεκριμένους τρόπους. Για την πεζογραφία, παραδείγματα με ερωτήσεις που αντιστοιχούν σε κείμενα και που θέτουν τον κάθε μαθητή και μαθήτρια ξεχωριστά ως αφετηρία της διδασκαλίας· για την ποίηση την ανάγκη της αμεσολάβητης αρχικής επαφής με το κείμενο, πριν από οποιονδήποτε σχολιασμό του.

Νέα Παιδεία, τεύχος 186 (περιεχόμενα)

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Πληροφορίες για τη συνδρομή του 2023


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο