ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Ο σχεδιασμός διδακτικών ενοτήτων στο μάθημα της Λογοτεχνίας και η αναζήτηση κειμένων
pic

[4/5/2024]

Ο σχεδιασμός διδακτικών ενοτήτων στο μάθημα της Λογοτεχνίας και η αναζήτηση κειμένων

Έφη Χ. Πέτκου, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Φιλολογίας, Α.Π.Θ.

Περίληψη

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας ο σχεδιασμός κάθε διδακτικής ενότητας πραγματοποιείται βάσει των διδακτικών στόχων και των κριτηρίων που θα υιοθετηθούν για την επιλογή των κειμένων τα οποία θα ενταχθούν σ’ αυτήν και θα συνεξεταστούν κατά τη διδασκαλία. Κατά τη συνεξέταση των κειμένων, επιδιώκεται η διερεύνηση διακειμενικών συσχετισμών τους και η νοηματοδότησή τους με αξιοποίηση σχετικού υποστηρικτικού υλικού. Στην παρούσα εργασία σκιαγραφούνται οι βασικοί όροι για τον σχεδιασμό των διδακτικών ενοτήτων και τη δόμηση των «δικτύων κειμένων», που εκπορεύονται από σύγχρονες θεωρίες της λογοτεχνίας (αναγνωστικές θεωρίες, θεωρία της διακειμενικότητας). Επιχειρείται ακόμη μια αναλυτική χαρτογράφηση των διαθέσιμων ψηφιακών πόρων, όπου μπορούν να αναζητηθούν συναφή μεταξύ τους κείμενα λογοτεχνικά, κριτικά κ.ά., καθώς και σχετικό με αυτά υποστηρικτικό κειμενικό και πολυμεσικό υλικό.

Λέξεις-κλειδιά: διδακτική ενότητα, συνεξέταση κειμένων, "δίκτυα κειμένων", διδασκαλία της λογοτεχνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ψηφιακοί πόροι (Τ.Π.Ε.)

Νέα Παιδεία (2024), τ. 189-190

Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2024 στη σχετική ιστοσελίδα.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

 


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο