ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η συνομιλία Ν. Γκάτσου και Σ. Τσώτου στο πλαίσιο του ερμηνευτικού διαλόγου: μια ποιοτική έρευνα για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στη Β' ΓΕΛ
pic

[24/12/2024]

Η συνομιλία Ν. Γκάτσου και Σ. Τσώτου στο πλαίσιο του ερμηνευτικού διαλόγου: μια ποιοτική έρευνα για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στη Β' ΓΕΛ

Φωτεινή Κατσίβα, φιλόλογος, ΜΔΕ Διδακτικολόγος

Περίληψη

Η λογοτεχνική εκπαίδευση ακόμα και σήμερα δεν έχει καταφέρει να παράσχει στους μαθητές την απαραίτητη ελευθερία, ώστε να αγαπήσουν τη λογοτεχνία και να εκφράσουν την υποκειμενικότητά τους. Μέσα από αυτήν την ποιοτική έρευνα προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε πώς ανταποκρίνονται οι μαθητές σε μια διδασκαλία που αξιοποιεί τη μέθοδο του ερμηνευτικού διαλόγου, η οποία αναγνωρίζει το διαλογικό και κοινωνικό ρόλο της λογοτεχνίας και θέτει στο επίκεντρο τον μαθητή-αναγνώστη. Επίσης, διερευνήσαμε ποια στοιχεία αυτής της διδασκαλίας παρέχουν ένα ευρύτερο πλαίσιο ελευθερίας για την ακώλυτη έκφραση της προσωπικής ανταπόκρισης των μαθητών στα κείμενα.

Λέξεις κλειδιά: λογοτεχνία, ερμηνευτικός διάλογος, διαλογικότητα, αναγνωστική ανταπόκριση

 

Τεύχος 191-192

Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2024 στη σχετική ιστοσελίδα.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο