"Αυτά τα έξι χρόνια είδα μαθητές/-τριες που πέρασαν (προ ΕΒΕ) με 6 και 7 να ολοκληρώνουν στα τέσσερα χρόνια ακριβώς τις σπουδές τους σε τμήματα νηπιαγωγών, δασκάλων, αγγλικής γλώσσας, φιλολογίας, ιστορίας, κοινωνιολογίας, θεολογίας, οικονομίας, παραϊατρικών, ενώ συνέχισαν να εργάζονται. Στον αντίποδα, τα τρία τελευταία χρόνια, μόνο ένας κατάφερε να πιάσει την ΕΒΕ, ενώ όποιος ρίξει μία ματιά στα αποτελέσματα των Εσπερινών θα δει πως πάνω από το 50% των θέσεων που δίνεται στους μαθητές/-τριές του μένουν κενές. Ο αγώνας είναι άνισος."
Γράφει η Ελευθερία Παπαμανώλη
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ τεύχους 186: Aπρίλιος - Ιούνιος 2023
Νέες εκδόσεις
Επετειακά
Εκθέσεις, συνέδρια, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα
Ιστότοποι-ιστοσελίδες με ενδιαφέρον για την ιστορική εκπαίδευση
Αρθρογραφία
In memoriam
Διεθνείς τοποθετήσεις
Αποτελέσματα του Πανελλήνιου Διαγωνισμού «Ιστορίες που αφηγούνται τα μνημεία του αρχαίου πολιτισμού»
"Με αυτό το μυθιστόρημα κλείνει ο κύκλος κάποιων ηρώων που εμφανίστηκαν στα δύο προηγούμενα μυθιστορήματα. Σε αυτό θεωρώ ότι η γραφή είναι πιο ώριμη, η πλοκή σημαντική με πολλές ανατροπές και ο τόπος και ο χρόνος διευρύνονται."
"Επισκοπώντας τις πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο της Προφορικής Ιστορίας, η εργασία αυτή εξετάζει τη νέα μέθοδο της απομακρυσμένης συνέντευξης, ως απότοκο των ραγδαίων αλλαγών που δημιούργησε η εξάπλωση της πανδημίας του ιού COVID-19."
"Μέσα από τη διαισθητηριακή και ερευνητική εμπλοκή των μαθητών/-τριών σε μια εικόνα του παρελθόντος του χώρου που διαβιούν, θα οδηγηθούν σε μια εκ νέου νοηματοδότηση των επετειακών εκδηλώσεων, εμπλουτισμένων πια με σύγχρονες αναπαραστάσεις και ψηφιακές οπτικοποιήσεις."
"Ειδικότερα, μέσω της (ιστορικής) εκπαίδευσης, οι μαθητές/-τριες, ως δρώντα υποκείμενα, μπορούν να (συν)διαμορφώσουν τη σχολική πραγματικότητα, να συζητήσουν, να προβληματιστούν, να αντιληφθούν, να αμφισβητήσουν και να πάρουν μέρος σε μια δυναμική και αλληλεπιδραστική διαδικασία. Τα παραπάνω αποτελούν ερείσματα της παιδαγωγικής ομάδας του ερευνητικού προγράμματος “Ψηφιακή Θράκη”."
"Η έρευνα μας μελέτησε το κατά πόσο οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ ενεπλάκησαν σε περιστατικά bullying, με ποιο ρόλο, τα χαρακτηριστικά των ανωτέρω μαθητών που απετέλεσαν παράγοντα υψηλής επικινδυνότητας για τη θυματοποίηση τους."