ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Συντάκτες

Νατάσα Μερκούρη

author-img
Προσωπικός Ιστοχώρος

Η Νατάσα Μερκούρη είναι απόφοιτη του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α. με μεταπτυχιακές της σπουδές στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Tα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την πρόσληψη του αρχαίου ελληνικού δράματος, το θέατρο τεκμηρίωσης εκπαίδευση και τη διδακτική της Σύγχρονης Ιστορίας. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως εισηγήτρια και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια σχετικά με τα παραπάνω πεδία. Διετέλεσε γενική γραμματέας του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στις δράσεις του οποίου συμμετείχε σταθερά ως μέλος των οργανωτικών επιτροπών. Είναι μέλος του ΔΣ της Νέας Παιδείας και διατηρεί στο ομότιτλο περιοδικό τη στήλη «Η Παιδεία στον κόσμο». Επίσης αρθρογραφεί για θέματα εκπαίδευσης (Η ΑυγήΕφημερίδα των Συντακτών). Είναι μέλος του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση και του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα ΟΙΕΕ-AHEG. Από το 2010 συνεργάζεται με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης ως συντονίστρια της Συμβουλευτικής Επιτροπής του προγράμματος «Το αρχαίο δράμα στο σχολείο του 21ου αιώνα» και του τριετούς προγράμματος θεατρικής παιδείας «Βλέμμα εφήβων» (2019-2023), το οποίο υποστηρίζει επιστημονικά και καλλιτεχνικά συμβουλευτική επιτροπή καθηγητών από μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα των Η.Π.Α. Εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση ως φιλόλογος (Pierce College: 1996-1997, εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη: 1996-2020), όπου υλοποιούσε συστηματικά προγράμματα θεατρικής παιδείας ως υπεύθυνη του Ομίλου Σύγχρονου Θεάτρου (2000-2020), στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού ως καθηγήτρια της ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2020-2021). Από το 2021 μέχρι σήμερα εργάζεται στο Κολλέγιο Αθηνών.


Αρθρογραφία

 Σελίδα 2 από 2: << <

Memoro: οι αφηγήσεις μου - η ιστορία μας

Αφορμή για την παρουσίαση του προγράμματος που ακολουθεί στάθηκε μια ενημερωτική συνάντηση στις 18 Μαΐου 2012, στο Χώρο Τέχνης Βρυσάκι στην Αθήνα.

Το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα: ισότητα αντί ανταγωνισμού

Το κείμενο που ακολουθεί δε φιλοδοξεί να προτείνει κάτι που δεν είναι ήδη γνωστό στους ερευνητές και τους εκπαιδευτικούς που έχουν ασχοληθεί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Histoire-Géographie: ασκήσεις πολιτειότητας

Στη Γαλλία από το 1871 το μάθημα της Ιστορίας θεωρείται η βάση του εκπαιδευτικού συστήματος. Το νέο κράτος, μετά τη Γαλλική Επανάσταση, αναζητούσε τις ρίζες του. Η εκπαίδευση των νέων πολιτών αποτελούσε κομβικό σημείο.

Πρόγραμμα GLOBE: σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά

Το GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment), που λειτουργεί υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών με σχετική απόφαση της ολομέλειάς τους, είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα για τις φυσικές επιστήμες, που υλοποιείται από το 1995 σε 111 χώρες συνολικά.

The Iris Project ... new eyes for old worlds - Μηνύματα από την αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη

Το The Iris Project είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα την Οξφόρδη, ο οποίος υλοποιεί το ομότιτλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2006.

"Όλοι οι μαθητές, ένα σχολείο. Όλοι οι μαθητές, ένα θέατρο"

Από τις 11 Μαΐου έως τις 31 Ιουνίου 2011 πραγματοποιείται για 17η χρονιά το Διεθνές Νεανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στη Σικελία. Αποτελεί τη σημαντικότερη συνάντηση νέων από όλο τον κόσμο με θέμα το αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό δράμα.

Μέθοδος Tomatis: ένα εργαλείο για την πρόληψη των μαθησιακών δυσκολιών

Η μέθοδος Τomatis ξεκίνησε από τη Γαλλία τη δεκαετία του '50. Εμπνευστής και δημιουργός του προγράμματος ο Γάλλος ωτορινολαρυγγολόγος Alfred Tomatis, ειδικευμένος σε προβλήματα ακοής και λόγου

The Walden Project: όταν η σχολική τάξη μεταφέρεται στο δάσος

Το διαθεματικό αυτό πρόγραμμα ξεκίνησε το 2001 από τον Matt Schlein στο Βερμόντ των Η.Π.Α., οπότε και ιδρύθηκε το Ίδρυμα Willowell. Υλοποιείται σε συνεργασία με δημόσια σχολεία της περιοχής.

The Math Circle: Η εμπειρία των μαθηματικών εκτός αναλυτικού προγράμματος

Το 1994 ο Robert Kaplan, σε συνεργασία με τους Ellen Kaplan και Tomás Guillermo, παρατηρούν τη χαμηλή ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης όσον αφορά τη διδασκαλία των μαθηματικών στις Ηνωμένες Πολιτείες


 Σελίδα 2 από 2: << <

Επιστροφή

Ενημερωτικό δελτίο