ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

 Σελίδα 16 από 41: << < > >>

Ο Οδυσσέας και τα τριτόκλιτα: Ο αρχαίος κόσμος στο Γυμνάσιο

Γιατί είναι τόσο συνηθισμένο τα τελευταία χρόνια στις συναντήσεις τους οι φιλόλογοι να συζητούν για τα Αρχαία Ελληνικά ; Ποια είναι η περιπέτεια στον τίτλο της πρώτης ενότητας, και γιατί πολύχρονη; Δύσκολες οι απαντήσεις δεν είναι.

Παρουσίαση των εργασιών της διημερίδας "Μελετώντας και διδάσκοντας την αρχαία γλώσσα και σκέψη στο σύγχρονο σχολείο"

Μόνο θετική μπορεί να θεωρηθεί η όλο και πιο ένθερμα υποστηριζόμενη άποψη ότι οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται προκειμένου να βρούμε διέξοδο από την κρίση η οποία, εδώ και χρόνια, μαστίζει τη χώρα μας, σχετίζονται πρωτίστως με την παιδεία και με ένα όραμα που ανοίγει προοπτικές προόδου, οικονομικής ανάπτυξης και πολιτιστικής άνθισης.

H Νέα Παιδεία, τα αρχαία ελληνικά και η εκπαιδευτική πολιτική

Πριν 40 περίπου χρόνια η επιστημονική Ένωση και το περιοδικό Νέα Παιδεία τόλμησαν ενάντια σ' έναν "προδευτικό" λαϊκισμό και σε έναν προγονοπληκτικό συντηρητισμό να ταχθούν υπέρ της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1976

Ο Γιάννης Ρίτσος στα νεοελληνικά αναγνώσματα μέσης εκπαίδευσης Ελλάδας και Κύπρου

Ο Γ. Ρίτσος, από τους σημαντικότερους Eλληνες ποιητές, σφράγισε με τη ζωή και την πολυδιάστατη δημιουργία του τη λογοτεχνική πορεία του τόπου μας, γνωρίζοντας, παράλληλα, τη μεγαλύτερη φήμη με τη διεθνή διάδοση και αναγνώριση του έργου του, η οποία συνοδεύθηκε με πολυάριθμες βραβεύσεις και τιμητικές διακρίσεις.

Τα μαθήματα ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο

Η γνώση ξένων γλωσσών είναι μια αναγκαιότητα που κανένας δεν αμφισβητεί. Δεν υπάρχει γονιός που να μην πιστεύει ότι, για να προκόψει το παιδί του, θα πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί μια τουλάχιστον από τις  κυρίαρχες ευρωπαϊκές γλώσσες, όπως είναι τα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά κ.ά.

Επιστήμες και Εκπαίδευση

Δεν  ξέρουμε πόσο παλαιά είναι, παραμένει ωστόσο ανοιχτή η διαφορά μεταξύ της επιστημονικής και της παιδαγωγικής στάσης στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στη Μέση. Η διάσταση προκαλεί κατά καιρούς ποικίλα προβλήματα, ίσως να είναι και μια από τις αιτίες  της δυσλειτουργίας σ’ αυτή τη βαθμίδα.

Πόλις άνδρα διδάσκει

Η ρήση του τίτλου αποδίδεται στο λυρικό ποιητή Σιμωνίδη τον Κείο (από την Κέα, από τη Τζια δηλαδή, 556-468 π.Χ.) που αφού έζησε στην αυστηρών αρχών και νόμων πατρίδα του, ταξίδεψε και έζησε επίσης στην Αθήνα, στη Θεσσαλία και στη Σικελία.

Ο διάλογος ως άλλοθι αποφυγής της άσκησης πολιτικής;

Ο Ε. Παπανούτσος απαντώντας κατά τη διάρκεια των εξαγγελιών για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964, στην αντιπολίτευση και σε άλλους συντηρητικούς κύκλους που ζητούσαν διάλογο σε όλα τα ζητήματα, τόνισε με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι η κυβέρνηση υλοποιεί το πρόγραμμα που παρουσίασε στον ελληνικό λαό πριν τις εκλογές και αυτό  καλείται τώρα να εφαρμόσει. ’ρα ,κατέληξε, ο διάλογος από την αρχή  επί εγκεκριμένου προγράμματος τι νόημα έχει;

Η περιπέτεια της διδασκαλίας του «Επιταφίου λόγου»

Με το πρόσφατο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας,  που ψηφίσθηκε από την πλειοψηφία της Βουλής, με εισηγητές τους Υπουργό και Υφυπουργό Παιδείας, αμφοτέρους πανεπιστημιακούς καθηγητές και μέλη αριστερής Κυβέρνησης, καταργήθηκε η διδασκαλία του Επιταφίου Λόγου, ως μαθήματος Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου, ενός κορυφαίου κειμένου της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, από τα συγκλονιστικότερα κεφάλαια στην Ιστορία του Θουκυδίδη.


 Σελίδα 16 από 41: << < > >>

Ενημερωτικό δελτίο