ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Συντάκτες

Σοφία Τσακαλίδου

Η Σοφία Τσακαλίδου ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 2020, την πρώτη της μεταδιδακτορική της έρευνα το 2022, ενώ τώρα εκπονεί τη δεύτερη μεταδιδακτορική της έρευνα στο ίδιο Τμήμα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα κινούνται στον τομέα της ειδικής αγωγής και της διδακτικής με εστίαση στη διδασκαλία ξένων γλωσσών και ενδιαφέρεται ιδιαιτέρως για τους/τις μαθητές/-τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες, τη διαχείριση της ετερογένειας στο πλαίσιο της τάξης, τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας, την πολυαισθητηριακή μέθοδο διδασκαλίας, την εκπαίδευση χαρισματικών μαθητών/τριών κ.ά. Ακόμη, εστιάζει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε σχέση με τα αντικείμενα της διδακτορικής και μεταδιδακτορικής της έρευνας, δηλαδή τη διαχείριση της ανομοιογένειας στο πλαίσιο της τάξης μικτών ικανοτήτων και την ενίσχυση των μαθητών/τριες με δυσλεξία και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και μαθητές/ήτριες με μεταναστευτικό υπόβαθρο, τη διδασκαλία με τη χρήση ΤΠΕ, τις εφαρμογές της ΤΝ στην εκπαίδευση, κ.ά.. Έχει πλούσιο συγγραφικό και επιμορφωτικό έργο και πολυάριθμες εισηγήσεις σε διεθνή συνέδρια και ημερίδες, καθώς και άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει μία μονογραφία, κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους, συμμετοχή σε επιτροπές κριτών σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια και περιοδικά. Είναι διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Μίκρας.


Αρθρογραφία

Ορθογραφία, φωνολογική επίγνωση, μνήμη. Διδάσκοντας μαθητές/-τριες με δυσλεξία

Υπάρχουν πολυάριθμες προτεινόμενες τεχνικές και εργαλεία, που ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει για την καλλιέργεια των επιμέρους αυτών δεξιοτήτων, εστιάζοντας στις καταγεγραμμένες ανάγκες και δυσκολίες των μαθητών/-τριών με δυσλεξία, αλλά και κατ’ επέκταση όλου του μαθητικού πληθυσμού μιας εκ προοιμίου ανομοιογενούς τάξης.


Επιστροφή

Ενημερωτικό δελτίο