ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Αρχείο

ΤΕΥΧΟΣ 143
Γλώσσα συνημμένου: Ελληνικά Τύπος: Αρχείο PDF Περιεχόμενα 143
Ενημέρωση: 02-12-2020 21:43 - Μέγεθος: 63.51 KB

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

ΣΧΟΛΙΑ

Ο αγώνας τώρα δικαιώνεται!

Πριν από ένα περίπου χρόνο ψηφίστηκε στη Βουλή με πρωτοφανή κοινοβουλευτική πλειοψηφία ο νόμος για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, με τον οποίο επιχειρείται να μπει κάποια τάξη στα 'Πανεπιστήμια-καφενεία' της χώρας, στα οποία κυριαρχούν κάθε λογής ομάδες κομματικών 'νταήδων', φοιτητών, καθηγητών κλπ, που κάποιες φορές επιτρέπουν να γίνονται και μαθήματα!

Το θράσος των "αγράμματων"

Στην ιστοσελίδα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 'Αλέξανδρος Δελμούζος' διάβασα ένα επώνυμο άρθρο με τίτλο «Η ελληνική γλώσσα πρέπει να μείνει ανέπαφη» και υπότιτλο «Κατήργησαν το 'η' και το 'ω' από τη νέα Ελληνική Γραμματική'.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα β' Τάξης Γενικού Λυκείου

Με την υπ' αριθμ. 36799/Γ2/Υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1163/10-4-'12, - τ.χ. 2) - μετά από εισήγηση και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής -, η οποία θα ισχύσει από το 2012-2013, καθορίσθηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου που περιλαμβάνει μαθήματα Γενικής Παιδείας (25 ώρες εβδομαδιαίως) και μαθήματα Κατευθύνσεων.

Επίκαιρα Ολισθήματα Παιδείας

Την αφορμή για το κείμενο αυτό την έδωσε το θέμα της έκθεσης, στο οποίο κλήθηκαν να διαγωνιστούν οι φετινοί υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, η τέχνη επανεμφανίστηκε στο προσκήνιο των εξετάσεων για την εισαγωγή στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μετά από τριάντα τόσα χρόνια.

Νέο σχολείο και μέθοδος σχεδίων εργασίας (project)

Από τον Σεπτέμβριο του 2011 εισάγονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τα σχέδια εργασίας ως διακριτή ενότητα του Προγράμματος Σπουδών. Το μεταρρυθμιστικό αυτό εγχείρημα παρουσιάζει τα ίδια συμπτώματα με όσα άλλα ανάλογα έχουν προηγηθεί.

Η βαριά κληρονομιά του Αλέξη Δημαρά και του Χρ. Τσολάκη προς τους ανθρώπους της Παιδείας

Το φετινό καλοκαίρι έφερε την απώλεια δύο σημαντικών ανθρώπων της επιστήμης και της παιδείας ,δύο φίλων της ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, του ιστορικού της εκπαίδευσης Αλέξη Δημαρά και του καθηγητή της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Χρίστου Τσολάκη.

Εκπαιδευτική Έρευνα

H Επικράτηση του Φροντιστηρίου και η Απαξίωση του Σχολείου στην Ελληνική Εκπαίδευση

Παρά τη διαρκή κριτική στην ύπαρξη του φροντιστηρίου ως «ανωμαλίας», ως «εκπαιδευτικού παρασυστήματος» ή «εκπαιδευτικού παρα-θεσμού», το φροντιστήριο αποτελεί ένα άτυπο αλλά λειτουργικά εδραιωμένο δομικό στοιχείο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός που αποδεικνύεται από την όχι μόνο αμείωτη αλλά και αυξανόμενη φοίτηση των μαθητών της λυκειακής βαθμίδας στα φροντιστήρια.

ΕΝΘΕΤΟ: ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Memoro: οι αφηγήσεις μου - η ιστορία μας

Αφορμή για την παρουσίαση του προγράμματος που ακολουθεί στάθηκε μια ενημερωτική συνάντηση στις 18 Μαΐου 2012, στο Χώρο Τέχνης Βρυσάκι στην Αθήνα.

ΒΙΒΛΙΟΣΥΣΤΑΣΕΙΣ

Ενημερωτικό δελτίο