Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Αρχείο

ΤΕΥΧΟΣ 150
Γλώσσα συνημμένου: Ελληνικά Τύπος: Αρχείο PDF Περιεχόμενα 150
Ενημέρωση: 02-12-2020 21:46 - Μέγεθος: 46.38 KB

ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Γιατί όλοι μου λένε να γίνω γιατρός;» - Η δυστοπία του PISA

Στις 6 Μαρτίου 2014, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση προκάλεσε δημόσια συζήτηση με τίτλο «Το σχολείο του αύριο – μια ανάγκη του σήμερα» και προσκεκλημένους τον Φινλανδό καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Harvard, Pasi Sahlberg, και τον ομότιμο καθηγητή των Παιδαγωγικής από το  Α.Π.Θ. Γιώργο Τσιάκαλο.

«Γιατί όλοι μου λένε να γίνω γιατρός;» - Η δυστοπία του PISA

Στις 6 Μαρτίου 2014, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση προκάλεσε δημόσια συζήτηση με τίτλο «Το σχολείο του αύριο – μια ανάγκη του σήμερα» και προσκεκλημένους τον Φινλανδό καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Harvard, Pasi Sahlberg, και τον ομότιμο καθηγητή των Παιδαγωγικής από το  Α.Π.Θ. Γιώργο Τσιάκαλο.

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Το σύγχρονο σχολείο

Όλες οι πληροφορίες και όλες οι γνώσεις είναι στο διαδίκτυο. Η παρέα μου, μια παρέα ηλικιωμένων με υψηλή παιδεία, γελάμε κάποτε που καταφεύγουμε σε ένα κοριτσάκι για να μας λύσει με το «έξυπνο κινητό» του γλωσσικές απορίες ή να μας δώσει πληροφορίες τις οποίες βρίσκει αμέσως στο διαδίκτυο.

ΣΧΟΛΙΑ

Τα κλασικά έργα

Το ωραίο (το «καλόν» των αρχαίων) είναι ποιότητα που κανονικά σχετίζεται με την τέχνη και την αισθητική, είναι κατηγορία της αισθητικής το ωραίο αλλά δεν έχει πάντα, παντού και για όλους το ίδιο περιεχόμενο.

Τα σχολεία, οίκοι εμπορίου

Στο προηγούμενο τεύχος της Νέας Παιδείας (149) είχα επισημάνει ότι στη σκέψη του Υπουργείου Παιδείας φαίνεται να είναι η προοδευτική μετατροπή του σχολείου από κέντρο μάθησης και καλλιέργειας δεξιοτήτων (ατομικών και κοινωνικών) των μαθητών σε κέντρο οικονομικής εκμετάλλευσής τους.

Τηλεορασοσυζητήσεις στο «καφενείον η Ελλάς»

Όπως και άλλοτε έχω σχολιάσει, στις αυτοδιοικητικές εκλογές και στις ευρωεκλογές φάνηκε για ακόμα μια φορά από τη μια η ανικανότητα των υποτιθέμενων ‘επιφανών’ δημοσιογράφων να διευθύνουν μια συζήτηση, κι από την άλλη η ανικανότητα των πολιτικών να διαλέγονται.

Η αρχαία ελληνική γλώσσα στα Γυμνάσια της Κύπρου

Ένα νέο πρόγραμμα, που εφαρμόστηκε πιλοτικά και εντάσσεται στο πλαίσιο εφαρμογής των Αναλυτικών Προγραμμάτων για τα Αρχαία Ελληνικά και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου των σχολείων της Κυπριακής Δημοκρατίας, αποτελεί μια φιλόδοξη προσπάθεια της συγγραφικής ομάδας, για την ανανέωση της διδασκαλίας του μαθήματος.

Kηφισιά ή Κηφισία;

Απoδεχόμενος την πρόκληση του συναδέλφου Γιάννη Μπασλή στην τελευταία  Νέα  Παιδεία,  τ. 145,  σελ. 14,  αναζήτησα στον ηλεκτρονικό  Θησαυρό της Ελληνικής Γλώσσας (= ΤLG) στην 4η έκδοσή του (2002) τη χρήση του ονόματος Κηφισιά ή Κηφισία στους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς.

Περί εκπαιδευτικής πολιτικής και αξιολόγησης ΙΙ

Είναι να αναρωτιέται κανείς. Έχει χαθεί το μέτρο ολωσδιόλου σε μια χώρα που καταρρέει οικονομικά αλλά και πολιτικά ή δεν είχαμε συνειδητοποιήσει ότι χρόνια τώρα η αυθαιρεσία και η αντιφατικότητα αποτελούν συστατικά όχι μόνο του δημόσιου πολιτικού λόγου αλλά και της πολιτικής πρακτικής.

Kεντρική διάθεση
Εκδόσεις Πατάκη, Ακαδημίας 65, Αθήνα
Τηλ. 210.38.11.850, 210.38.11.740

Ενημερωτικό δελτίο

Διεύθυνση:
Χαρ. Τρικούπη 31, 106 81 Αθήνα.
Τηλ:
2103636007
(μόνο απογεύματα, 17.00-20.00)