Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο, αισιόδοξο νέο έτος από το περιοδικό Νέα Παιδεία!
Η Επιστημονική Ένωση και το περιοδικό ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ σε συνεργασία με τα εκπαιδευτήρια ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ διοργανώνουν το Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023 και ώρα 09:30-14:00: Ημερίδα για τη ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, στο αμφιθέατρο του ΓΕΛ ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ με θέμα «Τα προγράμματα σπουδών και η πραγματικότητα».
Δηλώσεις συμμετοχής: https://forms.gle/
Για να δείτε τα έργα των μαθητριών και των μαθητών, παρακαλούμε να μεταβείτε στη σχετική ιστοσελίδα.
Η "Νέα Παιδεία" προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα, ως αντίδωρο στη μεγάλη προσφορά του Γιάννη Μπασλή, δωρεάν πρόσβαση σε όλα τα τεύχη του περιοδικού Γλώσσα, εμπνευστής και διευθυντής του οποίου υπήρξε ο κ. Μπασλής.
Το Διοικητικό Συμβούλιο, τα μέλη της Επιστημονικής Ένωσης και η Συντακτική Ομάδα του περιοδικού «ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ» εκφράζουν τη βαθύτατη οδύνη τους για την αδόκητη απώλεια του αγαπητού Κώστα Μπαλάσκα.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ
«Ο Λόγος στην ψηφιακή εποχή και ο ρόλος της εκπαίδευσης»
Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023 (9:30-14:30), Αθήνα, Σχολή Μωραΐτη (Αλ. Παπαναστασίου 46, Ψυχικό)
Η συμμετοχή είναι ελεύθερη. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας κατά την είσοδο στον χώρο.
Το 2024 θα κυκλοφορήσουν τέσσερα τεύχη της ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ μόνο σε ψηφιακή μορφή. Παράλληλα, θα εκδίδονται -ανά περιόδους- ειδικά τεύχη σε έντυπη μορφή, τα οποία θα διατίθενται χωριστά, εκτός συνδρομής.
Δράσεις για το 2023 (ως τώρα...)
Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο Νέο Έτος!
Εκπαιδευτική ημερίδα με εισηγήσεις και εργαστήρια αξιολόγησης
Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2022 (9.00-14.30) στον χώρο των Εκπαιδευτηρίων «Νέα Παιδεία», Νεφέλης 1, Αφαία Χαϊδαρίου
Το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Στερεάς Ελλάδας, η Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Φθιώτιδας συνδιοργανώνουν την Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2022 ενημερωτική - επιμορφωτική Ημερίδα που απευθύνεται στους/ις εκπαιδευτικούς ΠΕ02, με θέμα: «Η Διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων: η πραγματικότητα και οι προτεινόμενες αλλαγές».
Η έλλειψη των Οδηγών (Αρχαίων Ελληνικών Γυμνασίου, Λυκείου, Φυσικής και πολλών άλλων) δεν πλήττει μόνο τους επιμορφούμενους συναδέλφους των πιλοτικών πειραματικών, αλλά και τους επιμορφωτές/-τριες Β, οι οποίοι/-ες επιμορφώθηκαν και έστησαν διδακτικά σενάρια χωρίς οδηγούς. (Πώς άραγε, αφού οι Οδηγοί λείπουν;). Επιπλέον, πώς θα ζητήσουν από τους συναδέλφους να στηρίξουν τα νέα ΠΣ, όταν το ίδιο το ΙΕΠ δεν δίνει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Γιατί καθυστερεί η δημοσίευση των Οδηγών; Δεν έπρεπε να γίνει παράλληλα με τη δημοσίευση των ΠΣ;
Τι εξετάζουμε με τέτοιου τύπου ασκήσεις, τις οποίες, ειδικά τις μετατροπές, τις παπαγαλίζουν οι μαθητές/-τριες; Πώς επιτυγχάνεται «η σφυρηλάτηση ολοκληρωμένης ευρωπαϊκής πολιτισμικής ταυτότητας από τους μαθητές και τις μαθήτριες» -που σαφώς είναι ένα ζητούμενο-με τον σχολαστικισμό; Πώς γίνεται, τελικά, αντιληπτή η ανθρωπιστική παιδεία;
Γράφει η Ελευθερία Παπαμανώλη
Συνοψίζοντας, τα θέματα χαρακτηρίζονται γενικά από σαφήνεια, με εξαίρεση τα σημεία που θίξαμε, ενώ η βαθμολογία των υποψηφίων θα κριθεί από την προσπέλαση του αδίδακτου κειμένου που χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό δυσκολίας.
Γράφει ο Πάνος Σεράνης.