ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

 Σελίδα 20 από 41: << < > >>

Η βαθμολόγηση της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλαδικές εξετάσεις

Συνεχίζοντας τον ενδιαφέροντα διάλογο που ξεκίνησε το περιοδικό Νέα Παιδεία στο προηγούμενο τεύχος (τ. 151, σελ. 19-21) σχετικά με τη βαθμολόγηση της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλαδικές εξετάσεις, θα θέλαμε να διατυπώσουμε τους παρακάτω προβληματισμούς και να καταθέσουμε τρεις - εφικτές - προτάσεις.

Ο σχεδιασμός νέων Προγραμμάτων Σπουδών

Περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια πέρασαν από την περιβόητη μεταρρύθμιση του Αρσένη, όταν σχεδιάστηκαν τα νέα Προγράμματα Σπουδών, με βάση τα οποία έγινε η συγγραφή των σχολικών εγχειριδίων για το Λύκειο Και αυτά τα δεκαπέντε χρόνια αξιοποιήθηκαν, αλλά και σπαταλήθηκαν πολλά κονδύλια σε ποικίλα προγράμματα που αφορούσαν την εκπαίδευση.

Απορίες και διλήμματα

Δεν είναι τελικά μόνο τα προβλήματα που προκαλεί η - κατασκευασμένη για πολλούς - κρίση που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Είναι τα ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσουμε στις διαμορφούμενες συνθήκες και τα κάθε είδους διλήμματα που πολλές φορές μας φέρνουν σε αμηχανία, για να μη πω αδιέξοδο.

Η ποίηση της Κικής Δημουλά στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γυμνασίου και Λυκείου

Η Κική Δημουλά, διακεκριμένη ποιήτρια και Ακαδημαϊκός, είναι μια από τις πλέον αναγνωρισμένες ποιητικές φωνές της σύγχρονης λογοτεχνίας μας.

Κομματικός-συνδικαλιστικός λόγος, ο αγενής

Κάθε τρεις και μία διάφοροι γραμματιζούμενοι διατυπώνουν αναπόδεικτα την άποψη πως τάχα η γλώσσα ‘χάλασε’, οι νέοι δε χρησιμοποιούν σωστά τη γλώσσα  και πως υπεύθυνο γι’ αυτό είναι το σχολείο.

Ο Θουκυδίδης και η εποχή του (Μνήμη Ευάγγελου Σούλη)

Στο αναμνησιακό χρονικό Διετείς Διασκοπαί που κυκλοφόρησε πρόσφατα (εκδ. Εστίας 2014) και περιέχει κείμενα φιλολόγων σχετικά με τη φοίτησή τους στο Διδασκαλείο Μέσης Εκπαίδευσης (Δ.Μ.Ε.) στην πρώτη σειρά της επαναλειτουργίας του (1972), δίδεται μια εικόνα για την εκπαίδευση της εποχής, γίνεται μνεία σε διδάσκοντες και αναφορά σε γεγονότα  και καταστάσεις.

Τέχνη και τεχνάσματα

Με τον καιρό όλα αλλάζουν, αυτό είναι βέβαιο. Με την αλλαγή, άλλοτε και άλλα καλυτερεύουν, άλλοτε και άλλα χειροτερεύουν

Δια βίου μάθηση

Στη δεκαετία του 70, παράλληλα με το αίτημα του εκδημοκρατισμού στην εκπαίδευση και στην κοινωνία γενικότερα, αρχίσαμε να μιλάμε για τη Δια βίου παιδεία, ως αίτημα κυρίως ανθρωπιστικό.

Μπορεί επιτέλους η βαθμολόγηση της Ν. Γλώσσας στις Πανελλαδικές να γίνει ακριβοδίκαιη;

Με ιδιαίτερη χαρά η ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ δημοσιεύει τις πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις μιας ομάδας ευαίσθητων και δραστήριων συναδέλφων σχετικά με τη βαθμολόγηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλαδικές Eξετάσεις.

Ο Eπιστήμονας, ο Παιδαγωγός, ο 'Ανθρωπος

Στις 3-6-2014 έφυγε από κοντά μας ο Χρήστος Φράγκος, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (τμήματος ΦΠΨ) και του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΠΤΝ), σε ηλικία 87 ετών.

Ο λόγος της αριστείας

Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά προβάλλεται η ανάγκη ανάδειξης της αριστείας και αξιοποίησής της στην προοπτική της καινοτομίας και της βελτίωσης της επιστήμης, της έρευνας, της τεχνολογίας και της οικονομίας...

Η λυρική ποίηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Η λυρική ποίηση, δυναμική και πολυδιάστατη, παρά την αποσπασματικότητά της, διδασκόταν ανέκαθεν στη Μέση Εκπαίδευση, κυρίως στις δύο τελευταίες γυμνασιακές τάξεις, παράλληλα με την επική (ομηρικά έπη) και τη δραματική (τραγωδία) ποίηση.


 Σελίδα 20 από 41: << < > >>

Ενημερωτικό δελτίο