Οι πρόσφατες αιφνιδιαστικές εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και το νέο πρόγραμμα της Γ΄ τάξης Λυκείου αποτελούν μιαν ανεπιτυχή επιστροφή στις τέσσερις Δέσμες (Πολυτεχνικές Φυσικομαθηματικές Σχολές, Ιατρικές, Νομικές Φιλολογικές, Οικονομικές), που καθιερώθηκαν το 1983 και ίσχυσαν ως το 1999.
Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ επανειλημμένα έχει σχολιάσει την κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια, κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα σχολεία της μέσης εκπαίδευσης, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, αφότου η κυβέρνηση επανέφερε το περίφημο άσυλο στα πανεπιστήμια.
Σίγουρα θα έχουν γίνει ειδικές μελέτες· όμως για μένα ήταν έκπληξη, όταν τυχαία έπεσε στα χέρια μου ένα παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο που κυκλοφόρησε το 1976 στην Ανατολική Γερμανία με τίτλο Τις αλεπούδες πρέπει κανείς να τις πολεμά.
Ίσως δεν είναι ευρύτερα γνωστό ότι η Ευρωπαϊκή Eνωση διαθέτει και δικά της σχολεία για τα παιδιά των εργαζομένων στις διάφορες υπηρεσίες της, τα λεγόμενα Ευρωπαϊκά Σχολεία (Ecoles européennes), σχολεία ευέλικτα και ανοιχτά σε καινοτομίες.
Παρακολουθώ κι εγώ κατά δύναμη εδώ και καιρό την προσπάθεια του Υπουργού Παιδείας να προβεί κι αυτός με τη σειρά του στις δέουσες αλλαγές που θα καταξιώσουν την παρουσία του στο Υπουργείο και θα καταστήσουν ενδεχομένως την εκπαιδευτική διαδικασία περισσότερο σύμφωνη με τα σύγχρονα δεδομένα και ζητούμενα του καιρού και του τόπου μας.
Φαίνεται πως δεν πρέπει να αλλάξει τίποτε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Γιατί πώς αλλιώς μπορούν να ερμηνευτούν οι έντονες διαμαρτυρίες εύκολες και βιαστικές θα μου επιτρέψετε γιατί στις πανελλαδικές εξετάσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν θα εξετάζονται στη μετάφραση του διδαγμένου φιλοσοφικού κειμένου.
Κυριακή 1 Ιουλίου 2018: Δεν ξέρω αν θα πιάσω το νήμα απ την αρχή, πάντως θα προσπαθήσω να ξετυλίξω το κουβάρι.
Πολλές φορές έχει ειπωθεί και γραφεί από τους εκπαιδευτικούς της πράξης ότι σε ένα συγκεντρωτικό και εξετασιοκεντρικό σύστημα, όπως το ελληνικό, οι πανελλαδικές εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου δεν καθορίζουν μόνο την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά ρυθμίζουν καθοριστικά και τη διαχείριση του μαθήματος στην τάξη.
Όλοι οι λαοί αγωνίστηκαν και αγωνίζονται να αποκτήσουν την πολιτική, θρησκευτική και κοινωνική τους ελευθερία. Να ζουν σε μια κοινωνία, στην οποία ο καθένας να έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του. Γιατί τότε μόνο νιώθει κανείς πραγματικά ελεύθερος, όταν είναι ελεύθερος να διατυπώνει χωρίς φόβο την άποψή του.