Αποτελέσματα του Πανελλήνιου Διαγωνισμού «Ιστορίες που αφηγούνται τα μνημεία του αρχαίου πολιτισμού»
"Η έρευνα στόχευε στην ανίχνευση των γλωσσικών στάσεων και απόψεων που κυριαρχούν στο ελληνικό σχολικό πλαίσιο απέναντι σε αλλόγλωσσους προσφυγικούς και μεταναστευτικούς πληθυσμούς καθώς επίσης, και στον εντοπισμό των γλωσσικών πρακτικών που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά μέσα στο σχολικό πλαίσιο."
"Τα πρωτοβρόχια είναι ένα μυθιστόρημα ενηλικίωσης, μια ιστορία αναζήτησης της προσωπικής ταυτότητας, ένα ταξίδι ωρίμανσης, το οποίο περιλαμβάνει γλυκόπικρα περιστατικά της καθημερινότητας, μικρά και μεγάλα γεγονότα της προσωπικής και οικογενειακής ζωής, καθώς και της τοπικής κοινότητας, αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας που μας επιβεβαιώνει ότι η παιδική ηλικία μάς ακολουθεί όπου κι αν πάμε και αφήνει κάτι ανεξίτηλο μέσα μας."
Γράφει η Φωτεινή Καλογερογιάννη
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.
"Επειδή, λοιπόν, «Η Ιστορία θα συνεχίσει να αφήνει πατημασιές και πτώματα στο χιόνι», αυτό που φωτίζει το Χιόνι των Αγράφων είναι το ουρλιαχτό αγάπης των θυμάτων και των απλών ανθρώπων, όχι μόνο του Εμφυλίου αλλά όλων των ιστορικών εξελίξεων -φυσικά και των σημερινών- να αποκτήσουν φωνή μέσα από τη λογοτεχνία."
Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος
"Η «ιστορία» του Ακρίβου, με τη φωνή και από τη σκοπιά της Ανδρομάχης, είναι στην ουσία μια προσπάθεια αποτύπωσης του τρόπου με τον οποίο κατασκευάζονται οι ανδρισμοί σε καιρό πολέμου."
Γράφει ο Δημήτρης Χριστόπουλος, φιλόλογος-συγγραφέας
ΒΙΒΛΙΟ-ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ: Λογοτεχνία και Ιστορία
Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος
"Είναι υποκριτικό να δηλώνεις ότι ενδιαφέρεσαι να μαθαίνουν οι νέοι Ιστορία και ταυτόχρονα να διαιωνίζεις αυτόν τον «ιστορικό αναλφαβητισμό» μέσα από τα «νέα» προγράμματα σπουδών και τον τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης του μαθήματος. Είναι υποκριτικό να ζητάς την (αυτονόητη και δεδομένη από τα κείμενα) αξία της ιστορικής γνώσης, όταν δεν τολμάς να ζητήσεις την κριτική ερμηνεία των μαθητών για την υπαρκτή αντιμετώπιση της ιστορικής γνώσης στο σημερινό σχολείο."
Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος
"Είναι σημαντικό ζήτημα η επιλογή των κειμένων που συνθέτουν το εξεταστικό κριτήριο. Το πώς επιλέγονται, διασκευάζονται, σχετίζονται μεταξύ τους απαιτεί, επίσης, μεγάλη συζήτηση και δοκιμές. Φέτος τα κείμενα ήταν ενδιαφέροντα και η προσαρμογή τους μάλλον επιτυχής. Ωστόσο, αυτό δεν αρκεί -όπως αποδείχτηκε και, όπως φοβάμαι, θα αποδειχτεί από τις βαθμολογίες των υποψηφίων- για να είναι επιτυχημένα και τα θέματα. Η ποιότητα των ερωτήσεων και απαντήσεων τα καθορίζει."
Γράφει η Ρούλα Μουντάνου