ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

 Σελίδα 3 από 5: << < > >>

Ένα ουρλιαχτό αγάπης

"Επειδή, λοιπόν, «Η Ιστορία θα συνεχίσει να αφήνει πατημασιές και πτώματα στο χιόνι», αυτό που φωτίζει το Χιόνι των Αγράφων είναι το ουρλιαχτό αγάπης των θυμάτων και των απλών ανθρώπων, όχι μόνο του Εμφυλίου αλλά όλων των ιστορικών εξελίξεων -φυσικά και των σημερινών- να αποκτήσουν φωνή μέσα από τη λογοτεχνία."

Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος

Όλα των θεών· και της ζωής και του θανάτου

"Η «ιστορία» του Ακρίβου, με τη φωνή και από τη σκοπιά της Ανδρομάχης, είναι στην ουσία μια προσπάθεια αποτύπωσης του τρόπου με τον οποίο κατασκευάζονται οι ανδρισμοί σε καιρό πολέμου."

Γράφει ο Δημήτρης Χριστόπουλος, φιλόλογος-συγγραφέας

Εξετάζομαι, άρα ζω;

"Είναι υποκριτικό να δηλώνεις ότι ενδιαφέρεσαι να μαθαίνουν οι νέοι Ιστορία και ταυτόχρονα να διαιωνίζεις αυτόν τον «ιστορικό αναλφαβητισμό» μέσα από τα «νέα» προγράμματα σπουδών και τον τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης του μαθήματος. Είναι υποκριτικό να ζητάς την (αυτονόητη και δεδομένη από τα κείμενα) αξία της ιστορικής γνώσης, όταν δεν τολμάς να ζητήσεις την κριτική ερμηνεία των μαθητών για την υπαρκτή αντιμετώπιση της ιστορικής γνώσης στο σημερινό σχολείο."

Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος

Τι θα γίνει τελικά με τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία;

"Είναι σημαντικό ζήτημα η επιλογή των κειμένων που συνθέτουν το εξεταστικό κριτήριο. Το πώς επιλέγονται, διασκευάζονται, σχετίζονται μεταξύ τους απαιτεί, επίσης, μεγάλη συζήτηση και δοκιμές. Φέτος τα κείμενα ήταν ενδιαφέροντα και η προσαρμογή τους μάλλον επιτυχής. Ωστόσο, αυτό δεν αρκεί -όπως αποδείχτηκε και, όπως φοβάμαι, θα αποδειχτεί από τις βαθμολογίες των υποψηφίων- για να είναι επιτυχημένα και τα θέματα. Η ποιότητα των ερωτήσεων και απαντήσεων τα καθορίζει."

Γράφει η Ρούλα Μουντάνου

Περιεχόμενα τεύχους 182

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

ΣΧΟΛΙΑ

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚH

 

Nεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Ιούνιος 2022): Κριτική προσέγγιση

Ο Στράτος Λαμπράκος, ο Παναγιώτης Μητρούλιας και η Σοφία Παπαλού σχολιάζουν τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022 στο μάθημα "Nεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία".

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΝεοελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία
Το λαϊκό και το λόγιο

"Εμπλουτίζω και ενισχύω τον γλωσσικό κώδικα του μαθητή με τη διδασκαλία σημαίνει καλλιεργώ τη γλωσσική του ικανότητα, ώστε να μπορεί να αποδίδει, προφορικά και γραπτά, με ακρίβεια και σαφήνεια αυτό που έχει να πει, αν έχει κάτι να πει (που είναι και το ζητούμενο) παίρνοντας και από τις δυο δεξαμενές ό,τι του χρειάζεται: τον άρτο του ή το ψωμί του, τον οίνο του ή το κρασί του, εφόσον το ψωμί το φτιάχνει (ποιεί) ο αρτοποιός και το κρασί ο οινοποιός."


 Σελίδα 3 από 5: << < > >>

Ενημερωτικό δελτίο