Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Αρχείο

ΤΕΥΧΟΣ 167
Γλώσσα συνημμένου: Ελληνικά Τύπος: Αρχείο PDF Περιεχόμενα 167
Ενημέρωση: 02-12-2020 21:39 - Μέγεθος: 45.53 KB

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Εκπαιδευτικός εκδημοκρατισμός

Η Ιστορία δείχνει ότι οι χώρες, οι κοινωνίες, πορεύονται προς τον εκδημοκρατισμό τους  με το χρόνο της η καθεμιά και με το ρυθμό της, με  εμπόδια και παλινδρομήσεις.

ΣΧΟΛΙΑ

Εκπαίδευση και Παιδεία

Το  θέμα της Έκθεσης που δόθηκε φέτος (2018) στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ φέρνει στη συζήτηση τον παιδευτικό σκοπό και ρόλο του σχολείου, που έχει σχεδόν λησμονηθεί πια και συρρικνώθηκε στο στενά και τυπικά εκπαιδευτικό.

Η κομματικοποίηση της σκέψης μας

Όλοι οι λαοί αγωνίστηκαν και αγωνίζονται να αποκτήσουν την πολιτική, θρησκευτική και κοινωνική τους ελευθερία. Να ζουν σε μια κοινωνία, στην οποία  ο καθένας  να έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του. Γιατί τότε μόνο νιώθει κανείς πραγματικά ελεύθερος, όταν είναι ελεύθερος να διατυπώνει χωρίς φόβο την άποψή του.

Κριτική προσέγγιση των θεμάτων και των ενδεικτικών απαντήσεων που δόθηκαν από την ΚΕΕ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γ΄ τάξης Ημερήσιων Γενικών Λυκείων 2018 στα μαθήματα: α. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας β. Ιστορία Προσανατολισμού

Πολλές φορές έχει ειπωθεί και γραφεί από τους εκπαιδευτικούς της πράξης ότι σε ένα συγκεντρωτικό και εξετασιοκεντρικό σύστημα, όπως το ελληνικό, οι πανελλαδικές εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου δεν καθορίζουν μόνο την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά ρυθμίζουν καθοριστικά και τη διαχείριση του μαθήματος στην τάξη.

Σε χρόνο ενεστώτα: διδάσκω-εξετάζω-βαθμολογώ στη Γ΄ Λυκείου

Κυριακή 1 Ιουλίου 2018: Δεν ξέρω αν θα πιάσω το νήμα απ’ την αρχή, πάντως θα προσπαθήσω να ξετυλίξω το κουβάρι.

Περί αρχαίων ελληνικών και πάλι ο λόγος: η αναμόρφωση της αξιολόγησης του μαθήματος στις πανελλαδικές εξετάσεις

Φαίνεται πως δεν πρέπει να αλλάξει τίποτε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Γιατί πώς αλλιώς μπορούν να ερμηνευτούν οι έντονες διαμαρτυρίες – εύκολες και βιαστικές θα μου επιτρέψετε – γιατί στις πανελλαδικές εξετάσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν θα εξετάζονται στη μετάφραση του διδαγμένου φιλοσοφικού κειμένου.

ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΙΣΤΟΡΙΑ)

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΕΣ

Λεσβιακό Ημερολόγιο 2018. Γράμματα-Τέχνες-Πολιτισμός Παναγιώτης Σκορδάς (επιμέλεια)

Συνηθίσαμε πια, στις αρχές κάθε χρόνου, να υποδεχόμαστε το «Λεσβιακό Ημερολόγιο», την έκδοση του οποίου επιμελείται ανελλιπώς τα τελευταία 8 χρόνια (2011-2018) ο Δρ. Φιλολογίας και Διευθυντής Γυμνασίου κ. Παναγιώτης Σκορδάς.

Για το βιβλίο της Χριστίνας Αργυροπούλου - Η ποιητική του χώρου στα Ομηρικά Έπη. Εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2016.

Όπως είναι γνωστό μια αφήγηση εξελίσσεται είτε σε χρονική είτε σε αιτιολογική σειρά είτε σε συνδυασμό των δύο. Το ίδιο φυσικά ισχύει και στη λογοτεχνία. Ας μην ξεχνάμε, ωστόσο, ότι συνυφασμένος με τον άξονα του χρόνου είναι ένας άλλος σπουδαίος παράγοντας, ο άξονας του χώρου.

Kεντρική διάθεση
Εκδόσεις Πατάκη, Ακαδημίας 65, Αθήνα
Τηλ. 210.38.11.850, 210.38.11.740

Ενημερωτικό δελτίο

Διεύθυνση:
Χαρ. Τρικούπη 31, 106 81 Αθήνα.
Τηλ:
2103636007
(μόνο απογεύματα, 17.00-20.00)