ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Αρχείο

Τεύχος 191-192

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Γονική αγνόηση υπέρ του κινητού, γονικότητα και διαστάσεις λειτουργίας της οικογένειας

"Στην παρούσα έρευνα μελετάται ο βαθμός που οι γονείς αγνοούν τα παιδιά τους εξαιτίας της χρήσης του κινητού και η σχέση του με διαστάσεις της γονικότητας και της οικογενειακής λειτουργίας."

Συγκριτική θεώρηση των Προγραμμάτων Σπουδών (2003-2023) της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής του Δημοτικού Σχολείου

"ιο συγκεκριμένα, αξιοποιώντας ως μεθοδολογικό εργαλείο την Ανάλυση Περιεχομένου, διερευνήθηκε η δομή των Προγραμμάτων Σπουδών ως προς τέσσερις (4) θεματικές κατηγορίες: ως προς τον Σκοπό, τα Θεματικά πεδία/’Αξονες, τη Διδακτική πλαισίωση/Μεθοδολογία και την Αξιολόγηση."

Η προσέγγιση συγκρουσιακών ζητημάτων στην Ιστορία: Απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών για τη σχολική γιορτή του Πολυτεχνείου σήμερα

"Στην παρούσα έρευνα, που υλοποιήθηκε κατά το εαρινό εξάμηνο του 2023, παρουσιάζονται απόψεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη σημασία της σχολικής γιορτής του Πολυτεχνείου σήμερα καθώς και τους παιδαγωγικούς και διδακτικούς στόχους που επιδιώκονται."

Η επίδραση της Νεανικής Ιδιοπαθούς Αρθρίτιδας στη σχολική και κοινωνική ζωή των εφήβων

"Η θεραπεία από το περιβάλλον του εφήβου, την οικογένεια και το σχολείο θα παίξει σημαντικό ρόλο στο αν ο έφηβος ασθενής θα αποδεχτεί τον εαυτό του και θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να βάλει στόχους και τελικά να τους πετύχει."

ΣΧΟΛΙΑ

Αντιφάσεις: καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας μέσω του λογοτεχνικού κανόνα

Κι έρχεται εκείνη η μέρα που ο/η εκπαιδευτικός ενημερώνεται ξαφνικά πως τα βιβλία που θα πρέπει να διαβάσουν τα παιδιά είναι συγκεκριμένα, πως έχουν επιλεγεί άνωθεν χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το πλαίσιο, που είναι διαφορετικό κάθε φορά, χωρίς να δίνεται η δυνατότητα επιλογής στον/στην εκπαιδευτικό.

Ποιος ασχολείται με τα Αρχαία Ελληνικά σήμερα;

Ο λόγος για τα Αρχαία Ελληνικά είναι πια σχεδόν μονοφωνικός. Ακόμα χειρότερα. Για τα Αρχαία δεν μιλούν πια πανεπιστημιακοί ή καταξιωμένοι φιλόλογοι – υπάρχουν ελάχιστες βέβαια εξαιρέσεις- αλλά άνθρωποι που καμία σχέση δεν έχουν με την κλασική φιλολογία ή τη διδακτική.

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Θέατρο)

Η έννοια της ιστορικής σκέψης στο πρόσφατο ελληνικό Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας (ΠΣΙ) για το δημοτικό σχολείο

Η παρούσα εργασία μελετά την έννοια της «ιστορικής σκέψης» όπως αυτή εκφράζεται στις τρεις εκδοχές του πρόσφατου Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας για το Δημοτικό Σχολείο (ΦΕΚ 1936/τ. 2/2021,·ΦΕΚ 1367/τ. 2/2022,·ΦΕΚ 507/τ. 2/2023). 

Το τραύμα του 1974 μέσα από την τουρκοκυπριακή ποίηση: Η σειρά του Άλλου να μιλήσει

Η συγκεκριμένη εργασία έχει σκοπό, αφού αναλύσει το θεωρητικό υπόβαθρο της «θεωρίας του τραύματος», να εστιάσει στο τραύμα του 1974 και στο πώς αυτό παρουσιάζεται στην τουρκοκυπριακή ποίηση, μια ποίηση ελάχιστα μελετημένη από την ελληνόγλωσση βιβλιογραφία. 

Τα συντάγματα θα/να/ας + (μη) συνοπτικός παρελθοντικός ρηματικός τύπος: περιγραφική προσέγγιση και γλωσσική διδασκαλία

Στο παρόν άρθρο περιγράφονται τα ιδιαίτερα γραμματικά χαρακτηριστικά που φέρουν αυτά τα συντάγματα και πώς η διαπλοκή της όψης, του χρόνου και της έγκλισης καθορίζει την πραγμάτωση ορισμένων τροπικοτήτων ανάλογα με το προτασιακό περιβάλλον.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Η επάρκεια του/της εργασιακού/-ής συμβούλου σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα: μια ποσοτική προσέγγιση

Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διερεύνηση της πολυπολιτισμικής διάστασης της επαγγελματικής ταυτότητας των εργασιακών συμβούλων, καθώς και στη διερεύνηση της επαρκούς ανάπτυξής της για την αποτελεσματική παροχή των συμβουλευτικών υπηρεσιών. 

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Θέατρο)

Η συνομιλία Ν. Γκάτσου και Σ. Τσώτου στο πλαίσιο του ερμηνευτικού διαλόγου: μια ποιοτική έρευνα για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στη Β' ΓΕΛ

[...] πώς ανταποκρίνονται οι μαθητές σε μια διδασκαλία που αξιοποιεί τη μέθοδο του ερμηνευτικού διαλόγου, η οποία αναγνωρίζει το διαλογικό και κοινωνικό ρόλο της λογοτεχνίας και θέτει στο επίκεντρο τον μαθητή-αναγνώστη.

Αφηγηματολογικές παρατηρήσεις στην "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή

Μέσα από την επεξεργασία του αφηγηματικού κειμένου στο σύνολό του, θα μελετηθούν από τη σκοπιά του μακρόκοσμου, βασικές αφηγηματολογικές έννοιες.

ΒΙΒΛΙΟΣΥΣΤΑΣΕΙΣ

Παναγιώτης Χατζημωυσιάδης. Νώε: Γράφει η Ελευθερία Παπαμανώλη

"ένα ρήμα που να εμπεριέχει όλη την αγωνία και ταυτόχρονα την προσδοκία, την ελπίδα του αφηγητή, του συγγραφέα, του αναγνώστη είναι το: «να ξεδιψάσω»".

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΕΣ

Βλαδίμηρος Μαγιακόφσκι, Στα παιδιά: Γράφει η Ευσταθία Δήμου

Κυρίως όμως την επιστροφή σε μια αφετηρία όπου όλα είναι εφικτά, όπου το μέλλον μοιάζει ένα εύπλαστο στα χέρια του ανθρώπου υλικό, όπου η ελπίδα και η δημιουργία λάμπουν ανόθευτες και αλώβητες.

ΒΙΒΛΙΟΣΥΣΤΑΣΕΙΣ

Ο Max Lüthi και τα διαχρονικά χαρακτηριστικά του λαϊκού παραμυθιού

Σε τελική ανάλυση, μας λέει ο Lüthi, το λαϊκό παραμύθι έχει και μίαν αξιόλογη «ψυχοθεραπευτική» λειτουργία. Αυτός είναι ο λόγος της διαχρονικής μας αγάπης προς αυτό.

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΕΣ

Γ. Νάσαινας, Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της διά βίου εκπαίδευσης

Διαπιστώνοντας με νηφαλιότητα τη διάσταση μεταξύ θεωρίας και πράξης, ο συγγραφέας επιχειρεί να κυρώσει το έναυσμα μιας συνολικής αναθεώρησης και επαναπροσανατολισμού προς το σκόπιμο και το επωφελές της διαρκούς εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Θέατρο)

Ενημερωτικό δελτίο