ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Νέα - Δραστηριότητες

 Σελίδα 1 από 2: > >>

Οδηγοί Σπουδών στις καλένδες;

Η έλλειψη των Οδηγών (Αρχαίων Ελληνικών Γυμνασίου, Λυκείου, Φυσικής και πολλών άλλων) δεν πλήττει μόνο τους επιμορφούμενους συναδέλφους των πιλοτικών πειραματικών, αλλά και τους επιμορφωτές/-τριες Β, οι οποίοι/-ες επιμορφώθηκαν και έστησαν διδακτικά σενάρια χωρίς οδηγούς. (Πώς άραγε, αφού οι Οδηγοί λείπουν;). Επιπλέον, πώς θα ζητήσουν από τους συναδέλφους να στηρίξουν τα νέα ΠΣ, όταν το ίδιο το ΙΕΠ δεν δίνει τις απαιτούμενες πληροφορίες; Γιατί καθυστερεί η δημοσίευση των Οδηγών; Δεν έπρεπε να γίνει παράλληλα με τη δημοσίευση των ΠΣ;

27-06-2022 19:54:54
Παρεμβάσεις
Σχολιασμός εξεταστικού δοκιμίου Λατινικών 2022

Τι εξετάζουμε με τέτοιου τύπου ασκήσεις, τις οποίες, ειδικά τις μετατροπές, τις παπαγαλίζουν οι μαθητές/-τριες; Πώς επιτυγχάνεται «η σφυρηλάτηση ολοκληρωμένης ευρωπαϊκής πολιτισμικής ταυτότητας από τους μαθητές και τις μαθήτριες» -που σαφώς είναι ένα ζητούμενο-με τον σχολαστικισμό; Πώς γίνεται, τελικά, αντιληπτή η ανθρωπιστική παιδεία; 

Γράφει η Ελευθερία Παπαμανώλη

08-06-2022 17:38:55
Παρεμβάσεις
Σχολιασμός εξεταστικού δοκιμίου στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (2022)

Συνοψίζοντας, τα θέματα χαρακτηρίζονται γενικά από σαφήνεια, με εξαίρεση τα σημεία που θίξαμε, ενώ η βαθμολογία των υποψηφίων θα κριθεί από την προσπέλαση του αδίδακτου κειμένου που χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό δυσκολίας.

Γράφει ο Πάνος Σεράνης.

08-06-2022 16:52:06
Παρεμβάσεις
Nεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Ιούνιος 2022): Κριτική προσέγγιση

Ο Στράτος Λαμπράκος, ο Παναγιώτης Μητρούλιας και η Σοφία Παπαλού σχολιάζουν τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022 στο μάθημα "Nεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία".

04-06-2022 13:47:11
Παρεμβάσεις
Ανακοίνωση της Νέας Παιδείας για την έγκριση των προγραμμάτων της "Ελληνικής Αγωγής" από το ΙΕΠ

Η μόνη επιλογή είναι, αφού το ΙΕΠ δώσει στη δημοσιότητα τις σχετικές εισηγήσεις έγκρισης και τα ονόματα των προσώπων που τις κατέθεσαν, να αποσύρει άμεσα και οριστικά τις εγκρίσεις αυτές ενημερώνοντας όλα τα σχολεία της χώρας.

06-02-2022 11:09:17
Παρεμβάσεις
Λατινικά Γ' Λυκείου: Προβληματισμοί και Προτάσεις

Αφορμή γι’ αυτή την παρέμβαση στάθηκε ο διάλογος που αναπτύχθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα προβλήματα που διαπιστώνονται στην τάξη, κατά τη διδασκαλία των Λατινικών της Γ' Λυκείου, το παρόν σχολικό έτος (2021-2022).

01-11-2021 12:57:53
Παρεμβάσεις
Έξι συν ένα (6+1) πικρόχολα σχόλια για τις αλλαγές στην εξέταση Γλώσσας -Λογοτεχνίας στο Λύκειο

Η έκδοση, την ύστατη ώρα, του ΦΕΚ για την αξιολόγηση των μαθημάτων στο Λύκειο δημιουργεί πολλά ερωτήματα και απαιτεί σοβαρή κριτική.

Ελληνική Γλώσσα (Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) Α΄ και Β΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

12-09-2021 22:04:52
Παρεμβάσεις
Για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Παρέμβαση της ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 

20-07-2021 23:34:19
Παρεμβάσεις
Επιστημονική Ομάδα Μελέτης και Κριτικής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών στην Ιστορία

Η Επιστημονική Ένωση και το περιοδικό ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, επιδιώκοντας την ανάπτυξη δημόσιου διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία, αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να συγκροτήσει Επιστημονικές Ομάδες Μελέτης και Κριτικής των  νέων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

04-06-2021 23:43:24
Παρεμβάσεις
Αρχαιοελληνικό παρελθόν και μετα-επαναστατική εκπαίδευση

Μετά την επανάσταση και συγκεκριμένα κατά την περίοδο της Αντιβασιλείας του ανήλικου Όθωνα η νεοελληνική εκπαίδευση αποκτά δύο χαρακτηριστικά: το ένα αφορά τη δομή της, ο συγκεντρωτισμός, και το άλλο το περιεχόμενό της, ο θεωρητικός, κλασικιστικός χαρακτήρας της. Στη σύντομη αυτή παρέμβαση επιδιώκεται να αναδειχτούν αδρομερώς οι λόγοι που ευνόησαν τη σύνδεση της κλασικής αρχαιότητας με την εκπαίδευση μετά την Επανάσταση.

25-03-2021 13:17:10
Παρεμβάσεις
Ως αποτέλεσμα επαγγελματικής έξης…

"Καταγράψτε όλους αυτούς που μόνο από μεράκι κι αγάπη για τη δουλειά τους, έξη επαγγελματική ας το ξαναβαφτίσουμε, έβαλαν ενέχυρο τον ελεύθερο χρόνο τους και εκπόνησαν προγράμματα με κάποια ουσία (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά) χωρίς να περιμένουν ανταμοιβή, αφού δεν είχε θεσμοθετηθεί κάτι τέτοιο. Κάπου στα αρχεία των γραφείων θα υπάρχουν τα ονόματά τους, μόνο να ταξινομηθούν χρειάζεται. Μήπως η δουλειά τους δεν αποτελεί δείγμα για την αξιολόγησή τους; Τι να πούμε και για εκείνους που άμεσα ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση της τηλεκπαίδευσης, φρόντισαν να εξοπλιστούν με πιο σύγχρονους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και πληρώνουν ένα χρόνο τώρα από τον μισθό τους συνδέσεις  προκειμένου να κάνουν μάθημα για το δημόσιο σχολείο. Αναφέρομαι σ’ αυτούς ντε, που εξηγούν στους μαθητές, τους οποίους κανείς δεν εκπαίδευσε, τους όρους της τηλεκπαίδευσης και της ασύγχρονης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αυτούς με την χρόνια έξη, λέω. Μήπως δεν αξιολογήθηκαν από τις πράξεις τους;  "

18-03-2021 23:36:25
Παρεμβάσεις
Σχολικές Βιβλιοθήκες στην Ελλάδα: μύθοι και αλήθειες

Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες συχνά παραμένουν αόρατες αν και υπάρχουν. Η συγκεκριμένη συνθήκη χρήζει δραστικής παρέμβασης και αλλαγής. Επιβάλλεται η δημιουργική χρήση της Σχολικής Βιβλιοθήκης και η ένταξή της στο εκπαιδευτικό έργο. Επιβάλλεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να πάψουν να αποτελούν παράγωγα ενός συστήματος, που δεν συμμερίζεται την αναγκαιότητα της βιβλιοθήκης στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Επιβάλλεται η ενίσχυση (οικονομική και ηθική) του θεσμού των Σχολικών Βιβλιοθηκών από το ίδιο το κράτος.

02-03-2021 21:06:41
Παρεμβάσεις
Αξιολόγηση στην εκπαίδευση ή κριτικός εκπαιδευτικός αναστοχασμός;

Αντί για αξιολόγηση, μήπως μπορούμε να μιλήσουμε για εκπαιδευτικό στοχασμό και αναστοχασμό πάνω στα προγράμματα σπουδών, τις δομές του σχολείου, τις μεθόδους διδασκαλίας, τον τρόπο εξέτασης των μαθητών/μαθητριών με σκοπό τη σταδιακή αλλαγή τους κτλ;

Του Κώστα Θεριανού

 

01-03-2021 22:11:53
Παρεμβάσεις
Τράπεζα θεμάτων: Παρέμβαση του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα

Ο Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα [Ο.Ι.Ε.Ε., Φεβρουάριος 2021] για τα θέματα Ιστορίας στην Τράπεζα Θεμάτων

25-02-2021 20:10:09
Παρεμβάσεις
Εξισωτισμός ή αριστεία; Ένα δίλημμα κενό περιεχομένου

Η συζήτηση για την εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα, με διακομματική ευθύνη, περιστρέφεται γύρω από ένα ψευδές και παραπλανητικό δίλημμα: Εξισωτισμός ή αριστεία; Η αντιπαράθεση των δύο ιδεολογημάτων, φορτισμένη με παραταξιακή αστρόσκονη, στην πραγματικότητα αποπροσανατολίζει από τα υπαρκτά προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

23-02-2021 23:27:39
Παρεμβάσεις
Αυτο-αξιολόγηση σχολείου. Μη βαφτίζουμε το κρέας ψάρι

Κείμενο-παρέμβαση του Γ. Μπαγάκη, Ομότιμου Καθηγητή στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με αφορμή την αυτοαξιολόγηση.

 

 

23-02-2021 10:55:30
Παρεμβάσεις
Ανακοίνωση της "Νέας Παιδείας" για τα τεκταινόμενα στον χώρο του θεάτρου και της εκπαίδευσης

Ο πολιτισμός και η παιδεία είναι όμοροι χώροι, συγκοινωνούντα δοχεία. Και, δυστυχώς, είδαμε να κυκλοφορούν εκεί, ελεύθερα και για χρόνια, ανενόχλητοι κακοποιητές, τους οποίους τώρα βρίσκουν τη δύναμη τα θύματά τους να καταγγείλουν.

22-02-2021 10:25:03
Παρεμβάσεις
Σκέψεις με αφορμή την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων

Ένα κείμενο-παρέμβαση: Έντεκα Οργανωτικοί Συντονιστές καταθέτουν τους προβληματισμούς τους γύρω από το θέμα της αξιολόγησης σχολικής μονάδας.

21-02-2021 20:49:03
Παρεμβάσεις
Αλλαγές στο μάθημα των Αρχαίων της Α' Λυκείου

Ένα κείμενο-παρέμβαση της Ομάδας των Αρχαίων Ελληνικών για δύο αλλαγές στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος, που δεν αναδείχθηκαν λόγω εκτάκτων συνθηκών.

Ακολουθεί ερωτηματολόγιο, το οποίο καλούμε τους συναδέλφους να συμπληρώσουν.

08-02-2021 18:56:37
Παρεμβάσεις
Τράπεζα θεμάτων: στο ίδιο έργο θεατές!

Παρέμβαση του Κώστα Αγγελάκου για την Τράπεζα Θεμάτων. "Εύλογα θα αναρωτιόταν κανείς διαβάζοντας τον τίτλο του κειμένου πως είναι δυνατό σε μια εποχή πανδημίας, παγκόσμιας ανησυχίας για το μέλλον και, κυρίως, βαρύτατου πλήγματος στον πολιτισμό και στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, εμείς να εξακολουθούμε να ασχολούμαστε με την .... τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) (sic)!"

08-01-2021 11:46:13
Παρεμβάσεις

 Σελίδα 1 από 2: > >>

Ενημερωτικό δελτίο