ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

 Σελίδα 24 από 41: << < > >>

Αντι-σχόλια στα σχόλια του Αναστάσιου Στέφου για τα «Γλωσσικά παράταιρα», Νέα Παιδεία, 147 (2013),σ. 9-10.

Ο καλός συνάδελφος και πρόεδρος της ΠΕΦ Αν. Στέφος είχε την καλοσύνη να σχολιάσει τα σχόλιά μου σε τρία γλωσσικά παραδείγματα, που νομίζω πως χρησιμοποιούνται λαθεμένα, και δημοσιεύτηκαν στο προηγούμενο τεύχος της ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, τ. 147, σ. 9-10.

Απάντηση στο σχόλιο του Γιάννη Μπασλή, «Γλωσσικά παράταιρα», Νέα Παιδεία, 147 (2013), σ.σ. 9-10

Διαβάζοντας το σχόλιο του Γιάννη Μπασλή, συναδέλφου με ιδιαίτερη γνώση και ευαισθησία για την ελληνική γλώσσα, η οποία, δυστυχώς, τον τελευταίο καιρό, κακοποιείται βάναυσα από τα Μ.Μ.Ε. και όχι μόνο, θα ήθελα να προσθέσω συμπληρωματικά μερικά στοιχεία στα γραφόμενά του.

Αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Με το νέο νόμο για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και ιδιαίτερα του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου – που συντάχθηκε – κατά τη πάγια τακτική του Υπουργείου, στη διάρκεια των θερινών διακοπών και χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων των Επιστημονικών Ενώσεων – και ψηφίσθηκε πρόσφατα από τη Βουλή, επέρχονται ριζικές αλλαγές στη δομή της Δ.Ε.

Αθλητισμός και πανεπιστήμιο

Αν κάποιος  επισκεφτεί  ένα πανεπιστήμιο άλλης χώρας, εύκολα θα διαπιστώσει ότι εκτός από αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, αμφιθέατρα και βιβλιοθήκες υπάρχουν και αθλητικές εγκαταστάσεις για όλα τα αθλήματα.

Ο νομοταγής Σωκράτης και η ανυπάκουη Αντιγόνη

Όταν, στα τέλη της δεκαετίας του πενήντα, τελείωνα την Ευαγγελική Σχολή της Νέας Σμύρνης, στην εβδόμη τάξη διδασκόμαστε τον Κρίτωνα, του Πλάτωνα και στην ογδόη την Αντιγόνη του Σοφοκλή με δύο λαμπρούς φιλολόγους, τον Σακελλάριο Ψαρά και τον Νικόλαο Λυκούρεσι - Γυμνασιάρχη - αντίστοιχα. Λαμπροί φιλόλογοι, λαμπρή διδασκαλία.

Τα στοιχειώδη και τα ουσιώδη

Δεν είναι βέβαια καιροί για οράματα και ουτοπίες. Αν όμως στερεωθούν τα στοιχειώδη και τα αυτονόητα, ίσως καταστεί δυνατό να προωθηθούν κάποιες ουσιώδεις και αναγκαίες εκπαιδευτικές αλλαγές στη χώρα μας.

"D'un monde à l'autre : quelle éducation artistique pour demain?: 8ο Παγκόσμιο Συνέδριο για τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση"

Ομολογουμένως ο τίτλος ακούγεται ειρωνικός όταν το αναλυτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου, έτσι όπως κυκλοφόρησε σε non paper στις αρχές Αυγούστου, προέβλεπε την κατάργηση ως υποχρεωτικών της Μουσικής στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου, και των Εικαστικών και στις τρεις τάξεις. Το θέατρο, σταθερά απόν. Έχει σημασία ότι αποκαταστάθηκαν τα δύο μαθήματα.

Όχι πλέον οράματα, μόνο ράμματα για την εκπαίδευση

Διαβάζοντας προσεκτικά κανείς το Νομοσχέδιο για τις αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης αλλά και  το «νέο» ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου αντιλαμβάνεται ότι η εποχή που, έστω κι  ένας παράγοντας της πολιτικής ηγεσίας και των επιστημόνων που συνεργάζονται άβουλα μ’ αυτήν, είχε ένα όραμα ,μία μικρή πίστη σ’ ένα άλλο σχολείο, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Ένα ξεχωριστό παιδευτικό ταξίδι

Δεν είναι πράγματι λίγες οι φορές που εκπαιδευτικές εκδηλώσεις με γεμίζουν συγκίνηση, καθώς  αποκαλύπτουν ένα δημιουργικό κλίμα, που πνέει στα σχολεία σε παράλληλες κυρίως δραστηριότητες παρά την περί του αντιθέτου φημολογία.

Η παραγωγή "λόγου" στις Πανελλήνιες: ένα άλιεν

Η παραγωγή κειμένου 500 – 600 λέξεων ενταγμένου σε επικοινωνιακό πλαίσιο είναι το παρανόμι ενός επαναλαμβανόμενου διανοητικού εγκλήματος. 

Η ενδοσχολική βία και ο σχολικός εκφοβισμός

Τα φαινόμενα της βίας στο σχολείο τόσο στον ελλαδικό όσο και στον ευρωπαϊκό χώρο, που απηχούν την παθογένεια της κοινωνίας, αλλά και της εκπαιδευτικής κοινότητας, τείνουν να προσλάβουν σήμερα ανησυχητικές διαστάσεις, και, σε ιδιαίτερο βαθμό, σε άτομα νεαρής ηλικίας.

Γλωσσικά παράταιρα

Έχω και άλλοτε σχολιάσει την τάση μερικών ημιγραμματιζούμενων να χρησιμοποιούν λαθεμένα ορισμένους γλωσσικούς τύπους, που φαίνονται «καθαρευουσιάνικοι», προκειμένου να δείξουν πως ξεχωρίζουν γλωσσικά από την «πλέμπα».


 Σελίδα 24 από 41: << < > >>

Ενημερωτικό δελτίο