ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

 Σελίδα 38 από 40: << < > >>

ΑΞΙΟΛΟΓΩ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΕΙΩΝΩ ΔΕΚΑ ΜΟΝΑΔΕΣ....

Η πρόσφατη ανακοίνωση του ΥΠΕΠΘ για μείωση της βαθμολόγησης της παραγωγής γραπτού λόγου στις Πανελλήνιες εξετάσεις (από τις 50 στις 40 μονάδες) λειτουργεί πρώτα-πρώτα αποπροσανατολιστικά στην διεξαγωγή ενός σοβαρού, επιστημονικά τεκμηριωμένου δημόσιου διαλόγου για τον φορμαλιστικό τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησης της Νεοελληνικής γλώσσας κυρίως στις Πανελλήνιες εξετάσεις ,παράγοντας που επηρεάζει τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος στο Λύκειο.

Ο Δεκέμβρης των κινητοποιήσεων: Με ή χωρίς αιτήματα;

Τρεις σχεδόν βδομάδες στους δρόμους. Νέα παιδιά κυρίως. Να φωνάζουν. Να διαμαρτύρονται. Μα και να παραπονιούνται, να καταγγέλλουν και να απαιτούν..."Χωρίς συγκροτημένο σχέδιο, χωρίς στρατηγική, χωρίς σαφώς διατυπωμένο αίτημα", θα σχολιάσουν μεγαλόσχημοι πολιτικοί, νοσταλγοί του γαλλικού Μάη.

Η υποβάθμιση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και ο κ. Μπαμπινιώτης

Μια από τις πιο σημαντικές αρμοδιότητες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, από τότε που θεσμοθετήθηκε ως ΚΕΜΕ αρχικά εδώ και 34 χρόνια, είναι να μελετάει, σχεδιάζει και επεξεργάζεται τα Αναλυτικά Προγράμματα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ,Α', Β', Γ' ΤΑΞΕΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ

Κυκλοφόρησαν εφέτος, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, τρία τεύχη Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, για τις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου, αντίστοιχα, ως βιβλία του καθηγητή, για τους φιλολόγους που διδάσκουν τη Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας στο Λύκειο.

Διάλογος για την Παιδεία; Καλός οιωνός, αν γίνει διάλογος πραγματικός.

Προσπάθεια διατύπωσης μερικών αρχών¹ και βασικών θέσεων για τον ελπιζόμενο διάλογο:

α'. Βασικοί σκοποί παιδείας αναγνωρίζονται δύο: διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων (διάσταση συναισθηματική / συγκινησιακή, διανοητική / στοχαστική, βουλητική, που καταλήγει σε αποφάσεις, πράξεις, επινοήσεις) και προετοιμασία για σταδιοδρομία, όπου απαιτούνται γνώσεις - δεξιότητες - αξιολογικές επιλογές σύμφωνες ή ομόρροπες προς τις ανάγκες του κοινωνικού βίου, στα πλαίσια της κοινωνίας...

"Εντυπώσεις - Σκέψεις από το Συνέδριο της ΠΕΦ για τον Αριστοτέλη"

Στις 8 του Νοέμβρη 2008 παραμέρισα άλλες υποχρεώσεις και κατάφερα να φτάσω έγκαιρα στην αίθουσα διαλέξεων του Μουσείου Μπενάκη, όπου η Π.Ε.Φ. είχε οργανώσει τριήμερο συνέδριο με μοναδικό θέμα τον Αριστοτέλη ως "κορυφαίο διδάσκαλο και στοχαστή", τον οποίο γνωρίζουμε από πολλά συγγράμματά του, όπως: τα Ηθικά Νικομάχεια, τα Φυσικά, τα Λογικά, τα Πολιτικά και άλλα πολλά.

"ΜΙΑ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ (;) ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ"

Για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια βρισκόμαστε, παθητικοί δέκτες και εμείς, μπροστά σε μια εκπαιδευτική αδράνεια. Τίποτε δεν φαίνεται να κινείται στο χώρο της εκπαίδευσης. Η πολιτεία, το αρμόδιο καλύτερα Υπουργείο, δεν φαίνεται να θέτει κανένα ζήτημα. Σαν να μην υπάρχει σε αυτή τη φάση οποιοδήποτε εκπαιδευτικό διακύβευμα.

"ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ"

Τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, μπορεί να μην πέτυχαν να βελτιώσουν τους μισθούς των εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι οι πιο χαμηλόμισθοι υπάλληλοι του ελληνικού κράτους, πέτυχαν όμως να ακυρώσουν κάθε προσπάθεια των κυβερνήσεων εδώ και 30 χρόνια να εφαρμόσουν ένα σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του έργου τους σ' όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.


 Σελίδα 38 από 40: << < > >>

Ενημερωτικό δελτίο