Πριν από τριάντα τόσο χρόνια, όσοι διδάσκαμε λογοτεχνία - ομολογώ με πολλή περίσκεψη και πληθωρικό δισταγμό - νιώθαμε σχεδόν μετέωροι.
Η πρόκληση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα του 21ου αιώνα είναι η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού πλαισίου κοινωνικών και πολιτισμικών αξιών που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες όλων των πολιτών της και θα καταξιώνεται σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Κάθε εβδομάδα, εκατοντάδες άτομα με ακαδημαϊκά προσόντα, οι περισσότεροι κάτοχοι διδακτορικού, μπαίνουν στο αεροπλάνο στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, προσγειώνονται κοντά σε ένα περιφερειακό πανεπιστήμιο, διδάσκουν ένα τσούρμο φοιτητών επί δύο μέρες (ενίοτε και μόνο μία), συνήθως διανυκτερεύουν και μετά επιστρέφουν σπίτια τους.
Πέθανε στα τέλη Απριλίου ο Απόστολος Σάντας, γνωστός για την ηρωική υποστολή της γερμανικής σημαίας από το Βράχο της Ακρόπολης, μαζί με το Μανώλη Γλέζο.
Με το μεγαλόσχημο τίτλο, Νέο λύκειο: μετά το "Νέο Σχολείο" και πριν (από) το "Νέο ΑΕΙ" (!), το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε τις προτάσεις του για το "Νέο Λύκειο", που θα αρχίσει από την επόμενη σχολική χρονιά, ώστε κλιμακωτά να επεκταθεί η νέα δομή και στις άλλες τάξεις.
Η τάση του ανθρώπου να συμπεριφέρεται με έναν τρόπο που να δείχνει πως ξεχωρίζει από τους άλλους, πως ανήκει σε ανώτερη, καταξιωμένη κοινωνική ομάδα, φαίνεται πως είναι εγγενής.
Το βιβλίο "Ομαδική Βία και Επιθετικότητα στα Σχολεία" αποτελεί ορόσημο στη σύγχρονη ελληνική βιβλιογραφία και την τρέχουσα ερευνητική προβληματική σχετικά με τη νεανική βία και επιθετικότητα ως ομαδικό σχολικό φαινόμενο στη χώρα μας.
Η μέθοδος Τomatis ξεκίνησε από τη Γαλλία τη δεκαετία του '50. Εμπνευστής και δημιουργός του προγράμματος ο Γάλλος ωτορινολαρυγγολόγος Alfred Tomatis, ειδικευμένος σε προβλήματα ακοής και λόγου