ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Συντάκτες

Κυριακή Φαρδή

author-img
Προσωπικός Ιστοχώρος

Η Κυριακή Φαρδή γεννήθηκε το 1969 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Επιστήμες της Προσχολικής Αγωγής και της Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη, είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών διπλωμάτων («Εφαρμογές της Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση» από το Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ και στις «Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης» με κατεύθυνση στη Γλωσσική και την Πολιτισμική Παιδεία» από το ΤΕΠΑΕ-ΑΠΘ). Το 2013 αναγορεύτηκε Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ στον τομέα της Ιστορίας και της Διδακτικής της Ιστορίας. Από το 2001 έως το 2020 εργάστηκε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως νηπιαγωγός και προϊστάμενη νηπιαγωγείων. Από το 2020 έως σήμερα είναι μέλος ΕΔΙΠ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Εργαστήριο Ιστορίας και Κοινωνικών Επιστημών. Διδάσκει δύο μαθήματα στον προπτυχιακό κύκλο του ίδιου Τμήματος με αυτόνομη διδασκαλία το «Ιστορική Σκέψη και Εφαρμογές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» (χειμερινού εξαμήνου) και το «Εισαγωγή στην Ιστορική Εκπαίδευση παιδιών μικρής ηλικίας» (εαρινού εξαμήνου). Εμπλέκεται, επίσης, σε πολλά διοικητικά θέματα του ίδιου Τμήματος και Πανεπιστημίου. Είναι μέλος των επιστημονικών ενώσεων «History Educators International Research Network-HEIRNET», «International Research Association for History and Social Sciences Education-IRAHSSE», «Ελληνική Εταιρεία Ιστορικών της Εκπαίδευσης», «Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα ΟΙΕΕ-AHEG», «Όμιλος Cine-Εκπαίδευση για τον οπτικοακουστικό εγγραμματισμό». Είναι συγγραφέας πολλών άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων και κεφαλαίων σε συλλογικούς τόμους, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (αγγλόφωνη βιβλιογραφία). Επιπλέον, έχει κάνει ένα πλήθος ανακοινώσεων και ομιλιών σε συνέδρια και επιμορφωτικές δράσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το σύνολο των δημοσιεύσεων και των ομιλιών της εστιάζει στην ιστορική εκπαίδευση, σκέψη και κουλτούρα για παιδιά μικρής ηλικίας (νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου), αλλά και σε ευρύτερα θέματα πολιτισμού και εκπαίδευσης (προγράμματα σπουδών, σχολικά εγχειρίδια, ειδική αγωγή και εκπαίδευση, μουσεία κ.ά.). Ενδεικτικοί τίτλοι δημοσιεύσεων της των τελευταίων πέντε ετών είναι: Fardi, K.(2022) The concept of historical time in early childhood education: theoretical methodological approaches and practice. History Education Research Journal, 19(1), 11. DOI: https://doi.org/10.14324/HERJ.19.1.11., Φαρδή, Κ. (2021). Επιτελέσεις της μνήμης στο Νηπιαγωγείο. 1821: 200 χρόνια μετά. Στο Κ. Αγγελάκος, (επιμ.), Μελετώντας και διδάσκοντας την Ελληνική Επανάσταση στο σύγχρονο σχολείο. Καινοτόμες ερευνητικές και διδακτικές προσεγγίσεις, σ 107-117. Αθήνα: Μεταίχμιο και Φαρδή, Κ. (2020). «Πότε ήταν τα αρχαία χρόνια, κυρία;» Η γνωριμία με τον ιστορικό χρόνο ως μύηση στην ιστορική εκπαίδευση. Στο Γ. Κόκκινος, & Π. Γατσωτής, (επιμ.), Για μια σφαιρική και πολυδιάστατη ιστορική εκπαίδευση, σ. 111-173. Αθήνα: Πεδίο.


Αρθρογραφία

Περιεχόμενα τεύχους 182

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

ΣΧΟΛΙΑ

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚH

 


Επιστροφή

Ενημερωτικό δελτίο