"Δεν μπορούν να διδάσκουν την εξεταστέα ύλη σαν να μην υπάρχει τίποτε άλλο στον κόσμο. Γι' αυτό, είναι σημαντικό, να ενστερνιστούν και να εφαρμόσουν στην εκπαιδευτική πράξη τις αρχές της Παιδαγωγικής της Ειρήνης, η οποία δεν αποδομεί μόνο τους ποικίλους μύθους για τους πολέμους και τις πολύπλευρες αιτίες που τους προκαλούν, αλλά καλλιεργεί τις δημοκρατικές αξίες σ΄ ένα περιβάλλον κριτικής σκέψης και ανεκτικότητας, μια αρετή που μας μαθαίνει να ζούμε με το διαφορετικό."
"Εμπλουτίζω και ενισχύω τον γλωσσικό κώδικα του μαθητή με τη διδασκαλία σημαίνει καλλιεργώ τη γλωσσική του ικανότητα, ώστε να μπορεί να αποδίδει, προφορικά και γραπτά, με ακρίβεια και σαφήνεια αυτό που έχει να πει, αν έχει κάτι να πει (που είναι και το ζητούμενο) παίρνοντας και από τις δυο δεξαμενές ό,τι του χρειάζεται: τον άρτο του ή το ψωμί του, τον οίνο του ή το κρασί του, εφόσον το ψωμί το φτιάχνει (ποιεί) ο αρτοποιός και το κρασί ο οινοποιός."
"Επιχειρούμε μια σύντομη αναδρομή στα σχολικά εγχειρίδια, που χρησιμοποιήθηκαν για τη διδασκαλία του Ηροδότου στη Μέση Εκπαίδευση από το 1940 ως σήμερα. Βέβαια, το έργο του Αλικαρνασσέως ιστορικού διδασκόταν και παλαιότερα, γιατί, ως γνωστικό αντικείμενο, αποτελούσε επιτομή του αρχαίου κόσμου και, συγχρόνως, επισκόπηση της αρχαιότητας, με κύριο θέμα τη σύγκρουση Ελλήνων και Περσών, που εκφράζεται ως αντίθεση Ευρώπης και Ασίας, ελληνικού και ασιατικού πνεύματος."
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΕΥΧΟΥΣ 181 | Ιανουάριος - Μάρτιος 2022
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.
ISSN 1105-4255