ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ
ΣΧΟΛΙΑ
Ο ΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚH
"Είναι σημαντικό ζήτημα η επιλογή των κειμένων που συνθέτουν το εξεταστικό κριτήριο. Το πώς επιλέγονται, διασκευάζονται, σχετίζονται μεταξύ τους απαιτεί, επίσης, μεγάλη συζήτηση και δοκιμές. Φέτος τα κείμενα ήταν ενδιαφέροντα και η προσαρμογή τους μάλλον επιτυχής. Ωστόσο, αυτό δεν αρκεί -όπως αποδείχτηκε και, όπως φοβάμαι, θα αποδειχτεί από τις βαθμολογίες των υποψηφίων- για να είναι επιτυχημένα και τα θέματα. Η ποιότητα των ερωτήσεων και απαντήσεων τα καθορίζει."
Γράφει η Ρούλα Μουντάνου
"Αυτό το μεταπολιτευτικό «άνοιγμα» της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε μεγαλύτερο αριθμό νέων για σπουδές, παρά τις επιφυλάξεις και τα τρωτά του σημεία, διαφαίνεται σταδιακά ως ένας σημαντικός παράγοντας προόδου και εκσυγχρονισμού της χώρας. Ο κύριος υποδοχέας αυτού ρεύματος κοινωνικής ανόδου και σπουδών, τα ελληνικά Πανεπιστήμια, με τον τρόπο λειτουργίας τους και τις αδυναμίες τους, αναμφισβήτητα αποτέλεσαν και αποτελούν θεμελιώδη πυλώνα επιστημονικής, οικονομικής και κοινωνικής προόδου της χώρας. Πολύ εύστοχα ο συνάδελφος Ν. Μαραντζίδης διαπίστωνε πρόσφατα ότι ο πιο διεθνοποιημένος τομέας της ελληνικής κοινωνίας σήμερα είναι ο χώρος των Πανεπιστημίων και των ερευνητικών κέντρων. Εξάλλου, επικυρώθηκε περίτρανα και στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας η υψηλή ποιότητα, η διεθνής αποδοχή και κυρίως η κοινωνική προσφορά του επιστημονικού δυναμικού της χώρας."
"Είναι υποκριτικό να δηλώνεις ότι ενδιαφέρεσαι να μαθαίνουν οι νέοι Ιστορία και ταυτόχρονα να διαιωνίζεις αυτόν τον «ιστορικό αναλφαβητισμό» μέσα από τα «νέα» προγράμματα σπουδών και τον τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης του μαθήματος. Είναι υποκριτικό να ζητάς την (αυτονόητη και δεδομένη από τα κείμενα) αξία της ιστορικής γνώσης, όταν δεν τολμάς να ζητήσεις την κριτική ερμηνεία των μαθητών για την υπαρκτή αντιμετώπιση της ιστορικής γνώσης στο σημερινό σχολείο."
Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος