Πρόσκληση ενδιαφέροντος για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ιστορική Έρευνα, Διδακτική & Νέες Τεχνολογίες»
Παρέμβαση της ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Βραβεία και έπαινοι για τις συμμετοχές εκπαιδευτικών
Βραβεία και έπαινοι για τις μαθητικές συμμετοχές
Πρόσκληση για την τελετή απονομής του 5ου Πανελλήνιου Επετειακού Διαγωνισμού Ιστορικού Ντοκιμαντέρ για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Το μαθητικό πρόγραμμα θεατρικής παιδείας του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης «Βλέμμα εφήβων» γιορτάζει τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση με μια σχολική γιορτή που δεν έγινε την 25η Μαρτίου.
Η Επιστημονική Ένωση και το περιοδικό ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, επιδιώκοντας την ανάπτυξη δημόσιου διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και την ευρύτερη κοινωνία, αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να συγκροτήσει Επιστημονικές Ομάδες Μελέτης και Κριτικής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
OΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ, ΜΗΝ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΝΕΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ.
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ.
Η "Νέα Παιδεία" διοργανώνει σεμινάριο εργαστηριακής μορφής για την επιμόρφωση και την αξιοποίηση της επιστημονικής και διδακτικής εμπειρίας των φιλολόγων στη διόρθωση μαθητικών κειμένων στο συνεξεταζόμενο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας-Λογοτεχνίας.
Το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης και τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης διοργανώνουν την 1η Διεθνή Μαθητική Συνάντηση Λογοτεχνίας με θέμα: «Η λογοτεχνία αλλιώς» που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Πέμπτη, 15 και την Παρασκευή, 16 Απριλίου 2021, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
ΒΥΡΩΝ: ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό ψηφιακό παιχνίδι για την Ελληνική Επανάσταση - Καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των γεγονότων της Επανάστασης του 1821
Διαβάστε εδώ το Ενημερωτικό δελτίο Μαρτίου 2021 της Λογοτεχνικής Νέας Παιδείας. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε ενημέρωση στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο, μπορείτε να εγγραφείτε δωρεάν στο κάτω μέρος του ιστοχώρου του περιοδικού.
Μετά την επανάσταση και συγκεκριμένα κατά την περίοδο της Αντιβασιλείας του ανήλικου Όθωνα η νεοελληνική εκπαίδευση αποκτά δύο χαρακτηριστικά: το ένα αφορά τη δομή της, ο συγκεντρωτισμός, και το άλλο το περιεχόμενό της, ο θεωρητικός, κλασικιστικός χαρακτήρας της. Στη σύντομη αυτή παρέμβαση επιδιώκεται να αναδειχτούν αδρομερώς οι λόγοι που ευνόησαν τη σύνδεση της κλασικής αρχαιότητας με την εκπαίδευση μετά την Επανάσταση.
Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος για το συλλογικό τόμο με τίτλο: «Μελετώντας και Διδάσκοντας την Ελληνική Επανάσταση στο σύγχρονο σχολείο: καινοτόμες ερευνητικές και διδακτικές προσεγγίσεις» παρατείνεται η προθεσμία υποβολής άρθρων έως τις 30 Ιουνίου 2021.
"Καταγράψτε όλους αυτούς που μόνο από μεράκι κι αγάπη για τη δουλειά τους, έξη επαγγελματική ας το ξαναβαφτίσουμε, έβαλαν ενέχυρο τον ελεύθερο χρόνο τους και εκπόνησαν προγράμματα με κάποια ουσία (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά) χωρίς να περιμένουν ανταμοιβή, αφού δεν είχε θεσμοθετηθεί κάτι τέτοιο. Κάπου στα αρχεία των γραφείων θα υπάρχουν τα ονόματά τους, μόνο να ταξινομηθούν χρειάζεται. Μήπως η δουλειά τους δεν αποτελεί δείγμα για την αξιολόγησή τους; Τι να πούμε και για εκείνους που άμεσα ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση της τηλεκπαίδευσης, φρόντισαν να εξοπλιστούν με πιο σύγχρονους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και πληρώνουν ένα χρόνο τώρα από τον μισθό τους συνδέσεις προκειμένου να κάνουν μάθημα για το δημόσιο σχολείο. Αναφέρομαι σ’ αυτούς ντε, που εξηγούν στους μαθητές, τους οποίους κανείς δεν εκπαίδευσε, τους όρους της τηλεκπαίδευσης και της ασύγχρονης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αυτούς με την χρόνια έξη, λέω. Μήπως δεν αξιολογήθηκαν από τις πράξεις τους; "
Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες συχνά παραμένουν αόρατες αν και υπάρχουν. Η συγκεκριμένη συνθήκη χρήζει δραστικής παρέμβασης και αλλαγής. Επιβάλλεται η δημιουργική χρήση της Σχολικής Βιβλιοθήκης και η ένταξή της στο εκπαιδευτικό έργο. Επιβάλλεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ώστε να πάψουν να αποτελούν παράγωγα ενός συστήματος, που δεν συμμερίζεται την αναγκαιότητα της βιβλιοθήκης στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Επιβάλλεται η ενίσχυση (οικονομική και ηθική) του θεσμού των Σχολικών Βιβλιοθηκών από το ίδιο το κράτος.
Αντί για αξιολόγηση, μήπως μπορούμε να μιλήσουμε για εκπαιδευτικό στοχασμό και αναστοχασμό πάνω στα προγράμματα σπουδών, τις δομές του σχολείου, τις μεθόδους διδασκαλίας, τον τρόπο εξέτασης των μαθητών/μαθητριών με σκοπό τη σταδιακή αλλαγή τους κτλ;
Του Κώστα Θεριανού
Νέα κυκλοφορία από τις εκδόσεις Ψυχογιός