Ο Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα [Ο.Ι.Ε.Ε., Φεβρουάριος 2021] για τα θέματα Ιστορίας στην Τράπεζα Θεμάτων
Η συζήτηση για την εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα, με διακομματική ευθύνη, περιστρέφεται γύρω από ένα ψευδές και παραπλανητικό δίλημμα: Εξισωτισμός ή αριστεία; Η αντιπαράθεση των δύο ιδεολογημάτων, φορτισμένη με παραταξιακή αστρόσκονη, στην πραγματικότητα αποπροσανατολίζει από τα υπαρκτά προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Κείμενο-παρέμβαση του Γ. Μπαγάκη, Ομότιμου Καθηγητή στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με αφορμή την αυτοαξιολόγηση.
Ο πολιτισμός και η παιδεία είναι όμοροι χώροι, συγκοινωνούντα δοχεία. Και, δυστυχώς, είδαμε να κυκλοφορούν εκεί, ελεύθερα και για χρόνια, ανενόχλητοι κακοποιητές, τους οποίους τώρα βρίσκουν τη δύναμη τα θύματά τους να καταγγείλουν.
Ένα κείμενο-παρέμβαση: Έντεκα Οργανωτικοί Συντονιστές καταθέτουν τους προβληματισμούς τους γύρω από το θέμα της αξιολόγησης σχολικής μονάδας.
Το τεύχος 176 της Νέας Παιδείας, το τελευταίο για το 2020, κυκλοφόρησε σε έντυπη και ψηφιακή μορφή.
Θα βρείτε εδώ τα περιεχόμενά του.
Διαβάστε εδώ το Ενημερωτικό δελτίο Ιανουαρίου 2021 της Νέας Παιδείας. Αν επιθυμείτε να λαμβάνετε ενημέρωση στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο, μπορείτε να εγγραφείτε δωρεάν στο κάτω μέρος του ιστοχώρου του περιοδικού.
Ένα κείμενο-παρέμβαση της Ομάδας των Αρχαίων Ελληνικών για δύο αλλαγές στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος, που δεν αναδείχθηκαν λόγω εκτάκτων συνθηκών.
Ακολουθεί ερωτηματολόγιο, το οποίο καλούμε τους συναδέλφους να συμπληρώσουν.
Σήμερα ανακοινώνεται η Ομάδα Λόγου και Σκέψης της ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, η οποία αποτελείται από τους:
Σήμερα ανακοινώνεται η Επιστημονική Ομάδα των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, η οποία αποτελείται από τους:
Το είδος της συνδρομής έχει αλλάξει. Γι' αυτό και παρακαλούμε τους παλιούς μας συνδρομητές να συμπληρώσουν εκ νέου το έντυπο της αίτησης.
Παρέμβαση του Κώστα Αγγελάκου για την Τράπεζα Θεμάτων. "Εύλογα θα αναρωτιόταν κανείς διαβάζοντας τον τίτλο του κειμένου πως είναι δυνατό σε μια εποχή πανδημίας, παγκόσμιας ανησυχίας για το μέλλον και, κυρίως, βαρύτατου πλήγματος στον πολιτισμό και στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, εμείς να εξακολουθούμε να ασχολούμαστε με την .... τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) (sic)!"
Η πρώτη έκδοση -για το 2021- του Ιονίου Πανεπιστημίου (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα "Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες"). Μελέτη βγαλμένη από τα "σπλάχνα" του Τμήματος Ιστορίας του Ιδρύματος, το οποίο εξακολουθεί να διατηρεί, μοναδική περίπτωση στην ελληνική πραγματικότητα, θέση Καθηγητή με αντικείμενο την Ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης και Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα με κύριο πεδίο έρευνας την Ελληνική Επανάσταση.
Ολοκληρώθηκε η ψηφιοποίηση του εμβληματικού περιοδικού. Το περιοδικό διατίθεται μόνο σε ψηφιακή μορφή. Διαβάστε στο τεύχος 176 της Νέας Παιδείας το άρθρο του Γιάννη Μπασλή, διευθυντή του περιοδικού, για την ιστορία του εμβληματικού περιοδικού.
Παρέμβαση της Νατάσας Μερκούρη για τη δημοκρατική εκπαίδευση. "Τρεις γενναίες προσπάθειες, συμπράξεις προσώπων, φορέων και κρατών, που καλούν τον εκπαιδευτικό κόσμο να μην αποστρέφει το βλέμμα από τις ιστορικές αλήθειες και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Μας καλούν να μην παριστάνουμε ότι δε βλέπουμε, να μην ισχυριστούμε εκ των υστέρων ότι δε γνωρίζαμε."
Παρέμβαση της Χρυσάνθης Κουμπάρου για την εμπειρία της τηλεκπαίδευσης. "Τη χρονιά που φεύγει ζήσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις. [...] Ήρθαμε αντιμέτωποι με αδιέξοδες αγχωτικές καταστάσεις και συχνά με ποικίλες ματαιώσεις των προσπαθειών μας."
Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο Νέο Έτος!
Οι προδιαγραφές υποβολής άρθρου για το περιοδικό Νέα Παιδεία τροποποιήθηκαν. Παρακαλούμε να μελετήσετε τη σχετική ανάρτηση σε περίπτωση που επιθυμείτε να υποβάλετε κείμενό σας.