ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Συντάκτες

Κωνσταντίνος Αγγελάκος

author-img
Προσωπικός Ιστοχώρος

O Kώστας Αγγελάκος είναι Καθηγητής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι Διευθυντής του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» και του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Καινοτομίας. Από το 2015 έως το 2020 διετέλεσε Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού του Ιονίου Πανεπιστημίου, θέση στην οποία επανεξελέγη για την περίοδο 2024-2028. Από το 2000 έως το 2003 υπηρέτησε ως πάρεδρος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, Διδασκαλίας και Μάθησης με κύριο προσανατολισμό τη Διδακτική της Γλώσσας και της Ιστορίας, καθώς και την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών. Είναι συγγραφέας και επιμελητής σχολικών εγχειριδίων και άλλων παιδαγωγικών εκδόσεων, έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και διεθνή παιδαγωγικά περιοδικά, ενώ από το 2007 είναι διευθυντής του επιστημονικού παιδαγωγικού περιοδικού Νέα Παιδεία.


Αρθρογραφία

 Σελίδα 3 από 4: << < > >>

Η βαριά κληρονομιά του Αλέξη Δημαρά και του Χρ. Τσολάκη προς τους ανθρώπους της Παιδείας

Το φετινό καλοκαίρι έφερε την απώλεια δύο σημαντικών ανθρώπων της επιστήμης και της παιδείας ,δύο φίλων της ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, του ιστορικού της εκπαίδευσης Αλέξη Δημαρά και του καθηγητή της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Χρίστου Τσολάκη.

Σχόλιο για την έκθεση

Έχουμε ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας όταν ορίζει την επιτροπή των Γενικών εξετάσεων για τη Νεοελληνική γλώσσα να προχωρά πάντα σε μια ταχύρρυθμη αλλά ουσιαστική επιμόρφωση των μελών της σχετικά με το τι σημαίνει, σε επιστημονικό επίπεδο, εξετάζω τις γλωσσικές ικανότητες ενός μαθητή στο τέλος του Λυκείου.

Η διδασκαλία της Ιστορίας θυσία στο βωμό ιδεολογικών σκοπιμοτήτων και προσωπικών τακτικών

Είναι γνωστό το διοικητικό και παιδαγωγικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται η διδασκαλία της Ιστορίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Χρόνια τώρα είναι κυρίαρχη η παρουσία γραφειοκρατικών μηχανισμών που υιοθετούν μια στάση είτε διαχειριστικής παρεμπόδισης αλλαγών είτε φοβικής αδράνειας απέναντι σε κάθε αλλαγή στη σχολική ιστορία.

Ο νέος Νόμος για τα ΑΕΙ θα κριθεί στην πράξη

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι ο Νόμος –πλαίσιο του 1982 ήταν ένα πολύ σημαντικό νομοθέτημα το οποίο λειτούργησε θετικά σε πολλές κατευθύνσεις για την αναβάθμιση των ΑΕΙ.

Βιβλιοσυστάσεις Τεύχους 138

Ενδιαφέρουσα εκδοτική πρόταση με αρκετά αξιόλογα κείμενα διεπιστημονικού χαρακτήρα τα οποία πραγματεύονται τις αντιφάσεις, τα διλήμματα και τις αντιπαραθέσεις που προκαλεί ο συσχετισμός των εννοιών "πολιτισμική ετερότητα" και "ανθρώπινα δικαιώματα" στο σύγχρονο κοινωνικό περιβάλλον.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: Τίτλοι τέλους!

Διαβάζοντας κανείς την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την ενοποίηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με άλλους φορείς που προέκυψαν ως αντίβαρο στη λειτουργία του, αντιλαμβάνεται αμέσως ότι πρόκειται για απόφαση που ικανοποιεί πλήρως όσους επιθυμούν την ένταξή του στις δομές του Υπουργείου και την πλήρη απονεύρωση της επιστημονικής του φυσιογνωμίας μέσα από την αφαίρεση των βασικών αρμοδιοτήτων του.

Συγχωνεύσεις με "Παιδαγωγικά Κριτήρια"

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι ορισμένες σχολικές μονάδες λειτουργούσαν με πολύ μικρό μαθητών και έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν συγχωνευτεί με άλλες.

Βιβλιοσυστάσεις Τεύχους 135

Μία συνοπτική και συνάμα περιεκτική θεώρηση του φαινομένου της ευρωπαϊκής ενότητας (με 3 παραρτήματα, με χάρτες, πίνακες και αυθεντικά κείμενα).

Αυτομόρφωση και ιδεολογικός πειθαναγκασμός

Εκπλήσσομαι, ειλικρινά, όταν ακούω κραυγές για το ιδεολογικό πλαίσιο τόσο του αρχικού κειμένου όσο και της παραγωγής λόγου (στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλήνιες εξετάσεις) από ανθρώπους που γνωρίζουν καλά το ρόλο του σχολείου- και κατά συνέπεια των εξετάσεων- ως ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους.

Μαθητές και Αρχαία ελληνικά: μια σχέση μίσους

Μια σχέση βασισμένη σε μια παρωχημένη μορφή διδασκαλίας η οποία βομβαρδίζει καθημερινά τους μαθητές με γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, ασύνδετα και απόμακρα από το αρχαίο κείμενο.

Ας Απολογηθούν Δημόσια

Όσοι γραφειοκράτες (χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση) πρότειναν πανηγυρικά φέτος τη μείωση της βαθμολογίας του γραπτού κειμένου στη Νεοελληνική Γλώσσα στις 40 μονάδες για λόγους αντικειμενικότερης βαθμολόγησης και όσοι επέλεξαν τα θέματα των εξετάσεων, ας απολογηθούν τώρα δημόσια στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ και στην εκπαιδευτική κοινότητα για την αύξηση των αναβαθμολογήσεων στο γλωσσικό μάθημα.


 Σελίδα 3 από 4: << < > >>

Επιστροφή

Ενημερωτικό δελτίο