ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Περιεχόμενα τευχών 187 και 188 (διπλό τεύχος)
pic

[29/12/2023]

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΕΥΧΩΝ 187 ΚΑΙ 188

Ιούλιος-Δεκέμβριος  2023

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ: Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: το χρονικό και οι κίνδυνοι μιας προαναγγελθείσας εξέλιξης

ΣΧΟΛΙΑ

Ελευθερία Παπαμανώλη, «…Εν αρχή ην η αγάπη…»;

Μαριγώ Αλεξοπούλου, Νέοι Ομηρίδες, 2η Πανελλαδική Νεανική Συνάντηση, 13-15/09/2023

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ελευθερία Παπαμανώλη, Ένα βιβλίο γεννήθηκε: αναστοχασμοί από την εμπειρία μιας σχολικής έκδοσης (περίληψη)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Βασιλική Ιωαννίδη, Κωνσταντίνος Δ. Μαλαφάντης, Συμπεριληπτικός γραμματισμός και ανάπτυξη δημιουργικών ικανοτήτων σε μικτά περιβάλλοντα εκπαίδευσης σε μικτά περιβάλλοντα εκπαίδευσης (περίληψη)

Ευστάθιος Ξαφάκος, Κωνσταντίνος Μαλαφάντης, Συμπεριληπτικά σχολεία με χαρακτηριστικά «οργανισμού που μαθαίνει»: μία νέα προσέγγιση (περίληψη)

Κωνσταντίνα Μιχοπούλου, Η ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού ως ατομικό δικαίωμα και ως θετική υποχρέωση του κράτους για την επίτευξη των σκοπών του κοινωνικού δικαιώματος της εκπαίδευσης (περίληψη)

Βάσια Τσάμη, Μελετώντας τον ρευστό ρατσισμό στην εκπαίδευση: Μια κριτική επισκόπηση της θεσμικής αμφισημίας (περίληψη)

Παναγιώτης Γατσωτής, Μεταβάσεις, στρατηγικές και εκπαιδευτικά εργαλεία. Η συμβολή των φιλολόγων (απόσπασμα)

Κυριακή Φαρδή, Η διδασκαλία της Ιστορίας και η επιστημονική σκέψη. Προκλήσεις, προτάσεις, περιορισμοί (περίληψη)

ΕΝΘΕΤΟ: Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (εισηγήσεις- απόψεις από την ημερίδα «Τα προγράμματα σπουδών και η πραγματικότητα»)

  • Κώστας Αγγελάκος
  • Αθανάσιος Μιχάλης
  • Κάντια Βαρελά
  • Στάθης Λεουτσάκος
  • Πανταζής Μητελούδης
  • Ρούλα Μουντάνου
  • Φωτεινή Φανουράκη
  • Δημήτρης Χριστόπουλος

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Φιλοσοφία, Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία )

Ελένη Λιούσα, Παναγιώτης Σεράνης, Χίλιες και μία ερμηνείες: Η πρόσληψη της Αντιγόνης από διαφορετικές μορφές τέχνης (περίληψη)

Χάρης Ταμπάκης, Αριστοτελιστές:  δημιουργώντας εργαστήρια φιλοσοφίας για μαθητές (περίληψη)

Γεωργία Β. Παντίδου, «Αρνητές» του σαρκικού έρωτα σε έργα του Ευριπίδη, του Παπαδιαμάντη και του Καζαντζάκη (περίληψη)

Χρυσάνθη Δημητρίου, «Λάουρα» και Ρίμες Αγάπης: Μια διδακτική πρόταση για το Λύκειο (περίληψη)

Ελένη Παπαδοπούλου, Μελέτη αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου: η νουβέλα του Κων-νου Θεοτόκη Της αγάπης αίματα-Σενάριο Διδασκαλίας (περίληψη)

Κατερίνα Προκοπίου, Αβραάμ Αθανασιάδης, Γιάννης Γκρέζιος, Ρωμανός Μορφίδης, Ας παίξουμε Ιστορία. Ένα παράδειγμα εισαγωγής των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στη διδασκαλία της Ιστορίας (απόσπασμα)

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΝΕΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

Η Αμοργός του Νίκου Γκάτσου: ένα ελληνικό ποίημα (απόσπασμα)

Το Μονόγραμμα του Οδυσσέα Ελύτη (απόσπασμα)

Γράφει η Γιούλη Χρονοπούλου

Θερμοπύλες του Κωνσταντίνου Καβάφη. Δεύτερη ανάγνωση του ποιήματος (απόσπασμα)

Γράφει ο  Ιωσήφ Σ. Ιωσηφίδης

BIBΛΙΟΣΥΣΤΑΣΕΙΣ - ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚH

Τσάφος, Β. (2021), Αφηγήσεις και Βιογραφίες: οι φωνές των εκπαιδευτικών μέσα από τις ιστορίες ζωής τους- Το αναλυτικό πρόγραμμα ως αυτοβιογραφικό κείμενο. Αθήνα: Πατάκης.

Γράφει η Ελευθερία Παπαμανώλη (απόσπασμα)

Σίδερης, Θ. (2023). Τα τρένα της σιωπής. Οι «πόλεις των Εβραίων» σε Τερεζίενσταντ και Τρεμπλίνκα. Από το θέατρο του παραλόγου στην Κόλαση του Δάντη. Αθήνα: Κέλευθος.

Γράφει ο Γιώργος Κόκκινος (απόσπασμα)

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο