ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

 Σελίδα 2 από 41: << < > >>

Τα σχολεία των μαχητών της ζωής

"Αυτά τα έξι χρόνια είδα μαθητές/-τριες που πέρασαν (προ ΕΒΕ) με 6 και 7 να ολοκληρώνουν στα τέσσερα χρόνια ακριβώς τις σπουδές τους σε τμήματα νηπιαγωγών, δασκάλων, αγγλικής γλώσσας, φιλολογίας, ιστορίας, κοινωνιολογίας, θεολογίας, οικονομίας, παραϊατρικών, ενώ συνέχισαν να εργάζονται. Στον αντίποδα, τα τρία τελευταία χρόνια, μόνο ένας κατάφερε να πιάσει την ΕΒΕ, ενώ όποιος ρίξει μία ματιά στα αποτελέσματα των Εσπερινών θα δει πως πάνω από το 50% των θέσεων που δίνεται στους μαθητές/-τριές του μένουν κενές. Ο αγώνας είναι άνισος."

Γράφει η Ελευθερία Παπαμανώλη

 

Σχέση μεταξύ διαγνωσμένων με ΔΕΠ-Υ μαθητών γυμνασίου και συμμετοχής στο bullying

"Η έρευνα μας μελέτησε το κατά πόσο οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ ενεπλάκησαν σε περιστατικά bullying, με ποιο ρόλο, τα χαρακτηριστικά των ανωτέρω μαθητών που απετέλεσαν παράγοντα υψηλής επικινδυνότητας για τη θυματοποίηση τους."

Αντιλήψεις γονέων για διαστάσεις ψυχοκοινωνικής και εκπαιδευτικής προσαρμογής κατά τη δεύτερη περίοδο της πανδημίας COVID-19

"Τα ευρήματα έδειξαν ότι σύμφωνα με τις αντιλήψεις τους οι γονείς βίωναν χαμηλό προς μέτριο άγχος, χαμηλό φόβο για την πανδημία και υψηλό επίπεδο ψυχικής ανθεκτικότητας με τις μητέρες να εμφανίζονται πιο επιβαρυμένες από τους πατέρες."

Συμπεριληπτική εξ αποστάσεως μάθηση: Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης και διαδικτυακές κοινότητες πρακτικής στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών

"Το παράδειγμα του συγκεκριμένου επιμορφωτικού προγράμματος προσφέρει μια δέσμη σχεδιαστικών πρακτικών, οι οποίες αφενός επικυρώνουν τη θέση του McLuhan για την ψηφιακή συνθήκη («Το μέσο είναι το μήνυμα») και αφετέρου καλλιεργούν τον πολυτροπικό γραμματισμό και τις συνεργατικές κουλτούρες μάθησης στη διδασκαλία από απόσταση."

Όταν απουσιάζει η Παιδαγωγική…

"Και δεν μπορεί, γιατί οι συγκεκριμένες αντιφάσεις του εκπαιδευτικού υλικού δεν είναι απλές «αστοχίες». Απορρέουν από τον θεσμικό λόγο για την εκπαίδευση, ο οποίος παραμένει βαθιά συντηρητικός και αποδεικνύουν πως οι αναφορές σε σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις είναι προσχηματικές."

Γράφει η Ελευθερία Παπαμανώλη

In memoriam: Κώστας Μπαλάσκας

"Μετά την αδόκητη απώλεια του αγαπητού μας δασκάλου, εκλεκτού φιλολόγου, συγγραφέα, επίτιμου συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και κυρίως συνιδρυτή, Διευθυντή, Συμβούλου Έκδοσης του περιοδικού Νέα Παιδεία Κώστα Μπαλάσκα όλοι χρησιμοποιήσαμε τη φράση «γίναμε φτωχότεροι». Προσωπικά θα χρησιμοποιώ τώρα και στο μέλλον τη φράση «είμαστε πλουσιότεροι» χάρη στην πνευματική και ηθική κληρονομιά του αγαπημένου μας Κώστα."

Περιεχόμενα τεύχους 185
  • Κύριο άρθρο
  • Σχόλια
  • Παιδαγωγικές προσεγγίσεις και ερευνητικές δράσεις
  • Ζητήματα και προσεγγίσεις ανθρωπιστικών μαθημάτων (Ιστορία, Γλώσσα, Λογοτεχνία)
  • Βιβλιοκριτική
«Ο Λόγος στην ψηφιακή εποχή και ο ρόλος της εκπαίδευσης»

Ημερίδα Διεπιστημονικού Προβληματισμού - Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023, Αθήνα, Σχολή Μωραΐτη 

Στη σελίδα θα βρείτε βιντεοσκοπημένες όλες τις εισηγήσεις.

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΕκτός θεματικής κατηγορίας

 Σελίδα 2 από 41: << < > >>

Ενημερωτικό δελτίο