"Η αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών" παρουσιάζεται κάθε φορά ως πανάκεια για τη «μεταρρύθμιση» του εκπαιδευτικού συστήματος, χωρίς να έχουν διερευνηθεί οι βασικοί λόγοι της «αποτυχίας» ή της απόρριψης των υπαρχόντων ή των προηγούμενων προγραμμάτων ή οι άλλες δομικές αλλαγές που απαιτούνται στην οργάνωση και καθημερινότητα της σχολικής πράξης."
του Κωνσταντίνου Αγγελάκου
"Το πώς ακριβώς γίνεται αντιληπτή η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού από το ΙΕΠ είναι εμφανές από το πώς οργανώνει τις επιμορφώσεις, οι οποίες τύποις μόνο στηρίζουν τον εκπαιδευτικό στο να κατανοήσει τις εκπαιδευτικές αλλαγές."
της Ελευθερίας Παπαμανώλη
"Τι είναι, λοιπόν, αυτό που συνιστά την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια με σύγχρονους επιστημονικούς αλλά και πολιτικούς όρους και ως προς τι πρέπει ένας εκπαιδευτικός να είναι επαρκής;"
του Βασίλη Τσάφου
Το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Στερεάς Ελλάδας, η Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Φθιώτιδας συνδιοργανώνουν την Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2022 ενημερωτική - επιμορφωτική Ημερίδα που απευθύνεται στους/ις εκπαιδευτικούς ΠΕ02, με θέμα: «Η Διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων: η πραγματικότητα και οι προτεινόμενες αλλαγές».
"Αυτό το μεταπολιτευτικό «άνοιγμα» της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε μεγαλύτερο αριθμό νέων για σπουδές, παρά τις επιφυλάξεις και τα τρωτά του σημεία, διαφαίνεται σταδιακά ως ένας σημαντικός παράγοντας προόδου και εκσυγχρονισμού της χώρας. Ο κύριος υποδοχέας αυτού ρεύματος κοινωνικής ανόδου και σπουδών, τα ελληνικά Πανεπιστήμια, με τον τρόπο λειτουργίας τους και τις αδυναμίες τους, αναμφισβήτητα αποτέλεσαν και αποτελούν θεμελιώδη πυλώνα επιστημονικής, οικονομικής και κοινωνικής προόδου της χώρας. Πολύ εύστοχα ο συνάδελφος Ν. Μαραντζίδης διαπίστωνε πρόσφατα ότι ο πιο διεθνοποιημένος τομέας της ελληνικής κοινωνίας σήμερα είναι ο χώρος των Πανεπιστημίων και των ερευνητικών κέντρων. Εξάλλου, επικυρώθηκε περίτρανα και στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας η υψηλή ποιότητα, η διεθνής αποδοχή και κυρίως η κοινωνική προσφορά του επιστημονικού δυναμικού της χώρας."
Η "Νέα Παιδεία" οργανώνει την 1η Απριλίου 2022, ώρα 19:00, διαδικτυακή ημερίδα με θέμα "Τα νέα ΠΣ στα Λατινικά: Προοπτικές και προκλήσεις".
Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα.
Τεύχος 180: Οκτώβριος - Νοέμβριος - Δεκέμβριος 2021
Σχολιασμός της εκπαιδευτικής επικαιρότητας
Αφιέρωμα στον Νικήτα Παρίση
Ζητήματα και προσεγγίσεις των ανθρωπιστικών μαθημάτων (Φιλοσοφία, Γλώσσα, Λογοτεχνία, Νέες Τεχνολογίες)
Βιβλιοκριτική
Οβίδιος, Ηρωίδες, Εισαγωγή - Κείμενο – Μετάφραση - Σχόλια Β. Βαϊόπουλος, Α.Ν. Μιχαλόπουλος, Χ.Ν Μιχαλόπουλος, σελ. 639, Εκδόσεις Gutenberg
Γράφει η Ελευθερία Παπαμανώλη
Αφορμή γι’ αυτή την παρέμβαση στάθηκε ο διάλογος που αναπτύχθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα προβλήματα που διαπιστώνονται στην τάξη, κατά τη διδασκαλία των Λατινικών της Γ' Λυκείου, το παρόν σχολικό έτος (2021-2022).
Το άρθρο αυτό του Γιώργου Μπαγάκη αποτελεί το τρίτο και τελευταίο άρθρο που δημοσιεύεται τις τελευταίες εβδομάδες.
Η ιστορία του ανθρώπου ταυτίζεται με την ιστορία του λόγου του. Άνθρωπος σημαίνει λόγος. Η όποια προηγούμενη κατάστασή του είναι προανθρώπινη. Και εν αρχή και πάντοτε και παντού τα πάντα διέπει ο λόγος, άρρηκτα (και αποκλειστικά) δεμένος με τον άνθρωπο και με την κοινωνική ζωή του σε όλη την εξελικτική πορεία της.
Στις 8/2/2021 αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του περιοδικού Νέα Παιδεία ερωτηματολόγιο για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών της Α’ Λυκείου, το οποίο προσκαλούνταν να απαντήσουν συνάδελφοι που κατά τη φετινή σχολική χρονιά (2020-2021) διδάσκουν το συγκεκριμένο μάθημα. Στόχος ήταν να αποτυπωθεί η εμπειρία τους από αυτή την αλλαγή.
Το ερωτηματολόγιο απαντήθηκε από 105 συναδέλφους, αριθμός που επιτρέπει μια πρώτη αποτύπωση των απόψεων τους σχετικά με την αλλαγή.
Πρόταση του παλιότερου ελληνικού παιδαγωγικού περιοδικού, της Νέας Παιδείας.
Μια ιδέα και μια πρόσκληση σε εκπαιδευτικούς από τη Μ.Τσούρτη
Σχόλιο του Γιάννη Μπασλή για τα επιστημονικά περιοδικά στο τεύχος 175.