Η Νατάσα Μερκούρη είναι απόφοιτη του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α. με μεταπτυχιακές της σπουδές στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Tα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την πρόσληψη του αρχαίου ελληνικού δράματος, το θέατρο τεκμηρίωσης εκπαίδευση και τη διδακτική της Σύγχρονης Ιστορίας. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως εισηγήτρια και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια σχετικά με τα παραπάνω πεδία. Διετέλεσε γενική γραμματέας του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στις δράσεις του οποίου συμμετείχε σταθερά ως μέλος των οργανωτικών επιτροπών. Είναι μέλος του ΔΣ της Νέας Παιδείας και διατηρεί στο ομότιτλο περιοδικό τη στήλη «Η Παιδεία στον κόσμο». Επίσης αρθρογραφεί για θέματα εκπαίδευσης (Η Αυγή, Εφημερίδα των Συντακτών). Είναι μέλος του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση και του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα ΟΙΕΕ-AHEG. Από το 2010 συνεργάζεται με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης ως συντονίστρια της Συμβουλευτικής Επιτροπής του προγράμματος «Το αρχαίο δράμα στο σχολείο του 21ου αιώνα» και του τριετούς προγράμματος θεατρικής παιδείας «Βλέμμα εφήβων» (2019-2023), το οποίο υποστηρίζει επιστημονικά και καλλιτεχνικά συμβουλευτική επιτροπή καθηγητών από μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα των Η.Π.Α. Εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση ως φιλόλογος (Pierce College: 1996-1997, εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη: 1996-2020), όπου υλοποιούσε συστηματικά προγράμματα θεατρικής παιδείας ως υπεύθυνη του Ομίλου Σύγχρονου Θεάτρου (2000-2020), στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού ως καθηγήτρια της ελληνικής ως ξένης γλώσσας (2020-2021). Από το 2021 μέχρι σήμερα εργάζεται στο Κολλέγιο Αθηνών.