[28/3/2023]
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 185 - Ιανουάριος-Μάρτιος 2023
ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ: ΙΝ ΜΕΜΟRΙΑΜ- Κώστας Μπαλάσκας
ΣΧΟΛΙΑ
Ελευθερία Παπαμανώλη, Όταν απουσιάζει η Παιδαγωγική…
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Άννα Αποστολίδου, Ελίνα Τσιρόγκα, Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Μαρία Ιακώβου: Συμπεριληπτική εξ αποστάσεως μάθηση: Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης και διαδικτυακές κοινότητες πρακτικής στην επιμόρφωση εκπαιδευτικώνΙ (περίληψη)
Αμαλία Μουμούρη, Μετάφραση και Εκπαίδευση, τα δικαιώματα γλώσσας των αλλόγλωσσων προσφυγικών και μεταναστευτικών πληθυσμών, Οι περιπτώσεις της Ελλάδας, Γερμανίας και Γαλλίας κατά τη χρονική περίοδο 2000-2019 (περίληψη)
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Χρυσή Χατζηχρήστου, Πέτρος Ρούσσος, Νίκη Γεωργακάκου-Κουτσονίκου, & Θεοδώρα Υφαντή, Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για διαστάσεις ψυχοκοινωνικής και εκπαιδευτικής προσαρμογής κατά τη δεύτερη περίοδο της πανδημίας COVID-19 (περίληψη)
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Χρυσή Χατζηχρήστου, Πέτρος Ρούσσος, Νίκη Γεωργακάκου-Κουτσονίκου, & Θεοδώρα Υφαντή, Αντιλήψεις γονέων για διαστάσεις ψυχοκοινωνικής και εκπαιδευτικής προσαρμογής κατά τη δεύτερη περίοδο της πανδημίας COVID-19 (περίληψη)
Bασιλική Γιαννούλη, Γιώργος Βρακάς, Γιώργος Παυλίδης, Δημήτριος Σαρρής, Σχέση μεταξύ διαγνωσμένων με ΔΕΠ-Υ μαθητών γυμνασίου και συμμετοχής στο bullying (περίληψη)
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Ιστορία, Γλώσσα, Λογοτεχνία)
Μενέλαος Τζιφόπουλος, Σχεδιάζοντας διδακτικά σενάρια για την Τοπική Ιστορία της Θράκης: Παιδαγωγικοί μετασχηματισμοί με την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών (περίληψη)
Ελένη Νούτσου, Μνημονικοί σταθμοί στους εορτασμούς της επετείου της απελευθέρωσης των Ιωαννίνων: από την ιστορική έρευνα στην εκπαίδευση (περίληψη)
Ιωάννα Βελλίδου, Η απομακρυσμένη συνέντευξη στην εποχή του COVID-19: μια νέα μεθοδολογική στροφή; (περίληψη)
Μαρία Τσούρτη, Καλλιέργεια Αρχειακής Συνείδησης & Σχολικά Αρχεία «Στήνοντας γέφυρες ανάμεσα στο σχολικό αρχείο και το σχολικό βιβλίο» - Δύο διδακτικές παρεμβάσεις που συνδέουν το σχολικό αρχείο με τη διδακτέα ύλη (απόσπασμα)
Άννα Βελεγράκη, Η Ελλάδα της Κατοχής στα Σχολικά Εγχειρίδια Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού (περίληψη)
Γεώργιος Σέργης, Η ορθογραφική ποικιλία στην κοινή νέα ελληνική (περίληψη)
Ευαγγελία Μουλά, Λογοτεχνία, λογοτεχνική γεωγραφία, λογοτεχνική χαρτογράφηση, ψηφιακές γεωχωρικές εφαρμογές και αφήγηση: εννοιολογική οριοθέτηση, κριτική επισκόπηση και διερεύνηση του πεδίου (περίληψη)
Ειρήνη Αμοργιανιώτη, Δημήτριος Ρίνης, Αξιολόγηση Ομίλου Φιλαναγνωσίας στο πλαίσιο της λειτουργίας των Ομίλων Αριστείας Δημιουργικότητας Καινοτομίας. Μελέτη Περίπτωσης. (περίληψη)
ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚH
Γιώργος Κόκκινος, Ο Μακρυγιαννισμός-Τραγούδια για τον Μακρυγιάννη, Εκδόσεις Θίνες & Τήνελλα, Αθήνα: 2022
Γράφει η Ελένη Πατσιατζή (απόσπασμα)
Στυλιανός Αλεξίου – Λεύκιος Ζαφειρίου. Αλληλογραφία. Επιμέλεια-σχολιασμός: Αφροδίτη Αθανασοπούλου. εκδ. Τὸ Ροδακιό, Αθήνα: 2022
Γράφει ο Δημ. Χριστόπουλος (απόσπασμα)
Μια παιδαγωγική κριτική στο βιβλίο: Graphic Novel και Ολοκαύτωμα- Οι περιπτώσεις του MAUS και του Magneto Testament
Γράφει ο Δρ. Διαμάντης Θεόφιλος (απόσπασμα)
Γιάννη Γιαννόπουλου, Η Ευρυτανία στη διαδρομή της ευρύτερης εθνολογικής σύνθεσης και διοικητικής οργάνωσης, Εκδόσεις Μάτι, Κατερίνη: 2021
Γράφει ο Γιώργος Κόκκινος (απόσπασμα)
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.