Στην Ελλάδα οι εξετάσεις επικεντρώνονται περισσότερο στην αναπαραγωγή γνώσεων, ενώ στη Γαλλία δίνεται έμφαση στην ανάλυση προβλημάτων.
Η εργασία καταπιάνεται με κάποιες από τις παθογένειες που αφορούν την Ιστορία στο Λύκειο· μάλιστα, ιδιαίτερα στην τελευταία τάξη, η οποία συνδέεται άμεσα με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η παρούσα εργασία μελετά την έννοια της «ιστορικής σκέψης» όπως αυτή εκφράζεται στις τρεις εκδοχές του πρόσφατου Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας για το Δημοτικό Σχολείο (ΦΕΚ 1936/τ. 2/2021,·ΦΕΚ 1367/τ. 2/2022,·ΦΕΚ 507/τ. 2/2023).
"Στην παρούσα έρευνα, που υλοποιήθηκε κατά το εαρινό εξάμηνο του 2023, παρουσιάζονται απόψεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη σημασία της σχολικής γιορτής του Πολυτεχνείου σήμερα καθώς και τους παιδαγωγικούς και διδακτικούς στόχους που επιδιώκονται."
Νέες εκδόσεις
Εκθέσεις, επετειακά
Ημερίδες, συνέδρια, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα, εκδηλώσεις
Ιστότοποι-ιστοσελίδες με ενδιαφέρον για την ιστορική εκπαίδευση
Αφιέρωμα
Αρθρογραφία
Διεθνείς τοποθετήσεις
Η παράσταση θεάτρου-ντοκουμέντο «Μεταβαλλόμενες Δημοκρατίες: η ελληνική περίπτωση» αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος Changing democracies με θέμα τη μετάβαση από αυταρχικά καθεστώτα στη δημοκρατία.
Κυκλοφόρησε τον Ιούνιο 2024 από τις εκδόσεις Ασίνη ο νέος συλλογικός τόμος "Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ιστορίας - Διδακτικές προτάσεις για το μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση", με επιστημονικούς επιμελητές τους Κώστα Αγγελάκο και Χαράλαμπο Κουργιαντάκη.