ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

 Σελίδα 11 από 56: << < > >>

Η δυναμική των νέων τεχνολογιών στη διαπολιτισμική εκπαίδευση: αναγκαιότητα και χρήση στις σχολικές τάξεις

Το υπό διερεύνηση θέμα μας σχετίζεται με το κατά πόσο μπορούν οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) να υποστηρίξουν την εν λόγω διαπολιτισμική ένταξη και ολοκλήρωση στον χώρο της εκπαίδευσης και με ποιον τρόπο.

«Ο Οδυσσέας αφηγείται σε πολλές γλώσσες». Ένα διδακτικό παράδειγμα για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στην τάξη

Η πρόταση που ακολουθεί αξιοποιεί την πολυγλωσσία μέσα από μια δραστηριότητα που δοκιμάστηκε στο μάθημα της Οδύσσειας κατά το σχολικό έτος 2020-2021. Το μεγαλύτερο μέρος της δράσης πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, τόσο σύγχρονα όσο και ασύγχρονα, λόγω της πανδημίας και των ιδιαίτερων εκπαιδευτικών συνθηκών που αυτή δημιούργησε.

Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: Εφαρμόζοντας μεταγνωστικές διεργασίες στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας

Το άρθρο πραγματεύεται τις μεταγνωστικές διεργασίες που συντελούνται κατά τη μάθηση στο σχολικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Στόχος του άρθρου αποτελεί η διερεύνηση της χρήσης μεταγνωστικών διεργασιών στο ξενόγλωσσο μάθημα με σκοπό την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της αυτο-ρύθμισης των μαθητών και κατά επέκταση τη βελτίωση των γνωστικών επιδόσεών τους.

Από τον αφηγηματικό στον δραματικό λόγο. Η θεατρική διασκευή ως μέθοδος και διαδικασία ώσμωσης των λογοτεχνικών γενών

Το παρόν άρθρο πραγματεύεται το φαινόμενο των θεατρικών διασκευών έργων της αφηγηματικής πεζογραφίας και διερευνά τις διαστάσεις, τις προοπτικές, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο η πρακτική αυτή προσδιόρισε, σε μεγάλο βαθμό, τη φυσιογνωμία της σύγχρονης ελληνικής θεατρικής παραγωγής.

Αριστοτέλης - Μαρξ: συγκλίνοντα και αποκλίνοντα ζητήματα

Η μέθοδος του Μαρξ από το αφηρημένο στο συγκεκριμένο διαφέρει από την ανάλογη εγελιανή, καθόσον προϋποθέτει την εποπτεία και την αντίληψη των γεγονότων της πραγματικότητας.  Η θέση αυτή του Μαρξ συναντάται με τις αντιλήψεις του Αριστοτέλη  για τη διαδικασία της νόησης ως μετάβασης στις έννοιες των ιδιοτήτων που προσιδιάζουν στα πράγματα. 

Ιστορία και ιδεολογία

Σχόλιο του Κ. Μπαλάσκα στο τεύχος 180

"Κάθε επιστήμη είναι αξιόπιστη στην έρευνά της, αλλά η ίδια η επιστήμη δε μιλάει. Μιλούν για λογαριασμό της οι επιστήμονες, που δεν είναι πάντα ούτε όλοι ούτε εξίσου αξιόπιστοι. Στα ίδια συμπτώματα οι γιατροί μπορούν να κάνουν διαφορετικές αναγνώσεις-διαγνώσεις. Το ίδιο και η Ιστορία. Ασφαλώς η Ιστορία είναι και αξιόπιστη και αντικειμενική και ουδέτερη, διότι ξέρει όλα τα δρώντα πρόσωπα και τις προθέσεις τους, ξέρει όλες τις πράξεις και τα γεγονότα σε όλες τους τις λεπτομέρειες, αλλά δε μιλάει αυτή. Για λογαριασμό της μιλούν οι ιστορικοί, οι οποίοι όμως, όσο και αν το θέλουν, δε μπορούν να είναι σε απόλυτο βαθμό αξιόπιστοι, ουδέτεροι, αμερόληπτοι, αντικειμενικοί. Γιατί; "

Προτάσεις από την Ομάδα Ιστορίας (Δεκέμβριος 2021)

H Ομάδα Ιστορίας προτείνει για τον Δεκέμβριο του 2021

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΙστορία
"Μελετώντας και διδάσκοντας την Ελληνική Επανάσταση στο σύγχρονο σχολείο"

Κυκλοφόρησε σήμερα η έκδοση "Μελετώντας και διδάσκοντας την Ελληνική Επανάσταση στο σύγχρονο σχολείο" από το ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ – ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ - Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ιστορική έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» και τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΙστορία
Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) στο μάθημα της Ιστορίας Λυκείου; Ίσως μία άλλη.

"Ο στόχος μου ήταν να αναδείξω την κατά την εκτίμησή μου ασυμβατότητα της ΤΘΔΔ, όπως αυτή καλείται να λειτουργήσει σήμερα, με βασικά διακυβεύματα της σύγχρονης ιστορικής εκπαίδευσης. Πιστεύω ωστόσο ότι θεσμικές αλλαγές μπορούν να την μετατρέψουν σε πολύ χρήσιμο, ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους-όλες αποθετήριο, με πολυτροπικό υλικό, που θα υποστηρίζει πολυεπίπεδα και δεν θα ποδηγετεί τη διδακτική πράξη."

Η Ομάδα Ιστορίας προτείνει για τον Νοέμβριο

Οι προτάσεις της Ομάδας Ιστορίας για τον Νοέμβριο 2021

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΙστορία
Τα νέα προγράμματα σπουδών Ιστορίας

Η τοποθέτηση του Δ. Μαυροσκούφη για νέα Προγράμματα Σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΙστορία
Λατινικά Γ' Λυκείου: Προβληματισμοί και Προτάσεις

Αφορμή γι’ αυτή την παρέμβαση στάθηκε ο διάλογος που αναπτύχθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα προβλήματα που διαπιστώνονται στην τάξη, κατά τη διδασκαλία των Λατινικών της Γ' Λυκείου, το παρόν σχολικό έτος (2021-2022).

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΕκτός θεματικής κατηγορίας
Ένας ενδιαφέρων διάλογος για τις πρόσφατες αλλαγές στην εξέταση Γλώσσας-Λογοτεχνίας στο Λύκειο

Οι Κ. Αγγελάκος και Γ. Σπανός συζητούν για τις αλλαγές στην εξέταση της Γλώσσας-Λογοτεχνίας στο Λύκειο.

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΝεοελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία
Αξιολόγηση στη σχολική εκπαίδευση. Να βάλουμε «το άλογο μπροστά από το κάρο»

Το άρθρο αυτό του Γιώργου Μπαγάκη αποτελεί το τρίτο και τελευταίο άρθρο που δημοσιεύεται τις τελευταίες εβδομάδες.

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΕκτός θεματικής κατηγορίας
Αγαπητό μου ημερολόγιο

Ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

Του Πολυχρόνη Γιαννικόπουλου

Μάρτιος 2021. Οκτώ έφηβοι, ο Αναστάσης, ο Γιάννης, η Ηλιάνα, ο Θωμάς, η Κατερίνα, η Μαρία Α., η Μαρία Κ. και η Σοφία εμπνέονται από την επέτειο του 1821 και προβληματίζονται σχετικά με το επαναστατικό φαινόμενο, ευρισκόμενοι στην ιδιότυπη πολιορκία της πανδημίας. Ποιοι είναι οι λόγοι που θα επαναστατούσαν σήμερα;

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΙστορία
Η Ομάδα Ιστορίας προτείνει για τον Αύγουστο

Δείτε τις προτάσεις της Ομάδας Ιστορίας για τον Αύγουστο του 2021 και το κείμενο "Αγαπητό μου ημερολόγιο. Ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση" του Πολυχρόνη Γιαννικόπουλου.

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΙστορία
Ανοιχτά ζητήματα για τη λογοτεχνία ως μάθημα

του Κώστα Μπαλάσκα

*Ομιλία που εκφωνήθηκε στη Διημερίδα που οργάνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής  Πολιτικής για  τη Λογοτεχνία στην εκπαίδευση (21-22 Μαΐου 2021).     


 Σελίδα 11 από 56: << < > >>

Ενημερωτικό δελτίο