ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Συντάκτες

Κωνσταντίνος Αγγελάκος

author-img
Προσωπικός Ιστοχώρος

O Kώστας Αγγελάκος είναι Καθηγητής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι Διευθυντής του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» και του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Καινοτομίας. Από το 2015 έως το 2020 διετέλεσε Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού του Ιονίου Πανεπιστημίου, θέση στην οποία επανεξελέγη για την περίοδο 2024-2028. Από το 2000 έως το 2003 υπηρέτησε ως πάρεδρος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, Διδασκαλίας και Μάθησης με κύριο προσανατολισμό τη Διδακτική της Γλώσσας και της Ιστορίας, καθώς και την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών. Είναι συγγραφέας και επιμελητής σχολικών εγχειριδίων και άλλων παιδαγωγικών εκδόσεων, έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και διεθνή παιδαγωγικά περιοδικά, ενώ από το 2007 είναι διευθυντής του επιστημονικού παιδαγωγικού περιοδικού Νέα Παιδεία.


Αρθρογραφία

 Σελίδα 1 από 4: > >>

Απαγόρευση κινητών σ' ένα «ακίνητο» σχολείο;

"Αυτά ακριβώς που λείπουν από το σημερινό σχολείο προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος στους σημερινούς εφήβους μέσω και των κινητών τηλεφώνων. Διαδραστικότητα, άμεση επικοινωνία, εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία, δυνατότητα έκφρασης της δημιουργικότητας, συνεργασία και λειτουργία ψηφιακών κοινοτήτων κ.λπ."

 

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΕκτός θεματικής κατηγορίας
Νέα έκδοση: Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ιστορίας

Κυκλοφόρησε τον Ιούνιο 2024 από τις εκδόσεις Ασίνη ο νέος συλλογικός τόμος "Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ιστορίας - Διδακτικές προτάσεις για το μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση", με επιστημονικούς επιμελητές τους Κώστα Αγγελάκο και Χαράλαμπο Κουργιαντάκη.

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΙστορία
Υποκρισία και οδυρμοί για τα δικά μας παιδιά, θύματα και θύτες της σχολικής βίας

"Η πρώτη και βασικότερη συνδέεται με την κατανόηση και την ερμηνεία της ταυτότητας και των ενδιαφερόντων των σημερινών εφήβων. Είναι μια γενιά πολύ διαφορετική σε νοοτροπία και συμπεριφορά."

Περιεχόμενα τευχών 189-190 (διπλό τεύχος)
  • Κύριο άρθρο
  • Σχόλια
  • Απόψεις συναδέλφων
  • Παιδαγωγικά ζητήματα και ερευνητικές δράσεις
  • Προσεγγίσεις των ανθρωπιστικών μαθημάτων (Φθλοσοφία, Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία)
  • Λογοτεχνική Νέα Παιδεία – Νέες αναγνώσεις
  • Βιβλιοσυστάσεις – Βιβλιοκριτική
Ιδιωτικά πανεπιστήμια: το χρονικό και οι κίνδυνοι μιας προαναγγελθείσας εξέλιξης

"[...] Πού θα απασχοληθούν χιλιάδες πτυχιούχοι των πανεπιστημίων με πολύ αυξημένα προσόντα, με ειδικές μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, τη στιγμή που τόσο η έρευνα όσο και οι αντίστοιχοι τομείς της οικονομίας δεν μπορούν να τους αξιοποιήσουν; [...] Πώς να λειτουργήσουν ποιοτικά και «ανταγωνιστικά» δημόσια (ή και ιδιωτικά πανεπιστήμια,) όταν το επίπεδο των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συνεχώς υποβαθμίζεται και δεν υπάρχει σοβαρός μεταρρυθμιστικός σχεδιασμός για τη βελτίωση της δομής, της λειτουργίας και του τρόπου διδασκαλίας και μάθησης στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης;"

Εκπαιδευτική πολιτική και αλλαγή του σχολείου

"Όμως τι θα σήμαινε σήμερα η θεωρητική σύλληψη και η πρακτική εφαρμογή μιας εκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία θα συνδέσει την αλλαγή της καθημερινότητας του σχολείου με ουσιαστικές δομικές αλλαγές στον προσανατολισμό του, ώστε να συμβαδίζει δημιουργικά με ένα τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο περιβάλλον εντελώς διαφορετικό από ό,τι στο παρελθόν;"

Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος

In memoriam: Κώστας Μπαλάσκας

"Μετά την αδόκητη απώλεια του αγαπητού μας δασκάλου, εκλεκτού φιλολόγου, συγγραφέα, επίτιμου συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και κυρίως συνιδρυτή, Διευθυντή, Συμβούλου Έκδοσης του περιοδικού Νέα Παιδεία Κώστα Μπαλάσκα όλοι χρησιμοποιήσαμε τη φράση «γίναμε φτωχότεροι». Προσωπικά θα χρησιμοποιώ τώρα και στο μέλλον τη φράση «είμαστε πλουσιότεροι» χάρη στην πνευματική και ηθική κληρονομιά του αγαπημένου μας Κώστα."

Λογοτεχνική Νέα Παιδεία, τεύχος 3: Φύλο, στερεότυπα, ετερότητες, εκπαίδευση

"Η κουλτούρα προηγείται των άλλων εξελίξεων και διαμορφώνει ένα πλαίσιο για την ανάδειξη της ετερότητας."

Από τη συνέντευξη του Δημήτρη Τζιόβα στον Κώστα Αγγελάκο

Μόνο σε ψηφιακή μορφήΕκτός θεματικής κατηγορίας
Ρεαλισμός ή μυθοποίηση των προγραμμάτων σπουδών;

"Η αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών" παρουσιάζεται κάθε φορά ως πανάκεια για τη «μεταρρύθμιση» του εκπαιδευτικού συστήματος, χωρίς να έχουν διερευνηθεί οι βασικοί λόγοι της «αποτυχίας» ή της απόρριψης των υπαρχόντων ή των προηγούμενων προγραμμάτων ή οι άλλες δομικές αλλαγές που απαιτούνται στην οργάνωση και καθημερινότητα της σχολικής πράξης."

του Κωνσταντίνου Αγγελάκου

Ένα ουρλιαχτό αγάπης

"Επειδή, λοιπόν, «Η Ιστορία θα συνεχίσει να αφήνει πατημασιές και πτώματα στο χιόνι», αυτό που φωτίζει το Χιόνι των Αγράφων είναι το ουρλιαχτό αγάπης των θυμάτων και των απλών ανθρώπων, όχι μόνο του Εμφυλίου αλλά όλων των ιστορικών εξελίξεων -φυσικά και των σημερινών- να αποκτήσουν φωνή μέσα από τη λογοτεχνία."

Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος

Εξετάζομαι, άρα ζω;

"Είναι υποκριτικό να δηλώνεις ότι ενδιαφέρεσαι να μαθαίνουν οι νέοι Ιστορία και ταυτόχρονα να διαιωνίζεις αυτόν τον «ιστορικό αναλφαβητισμό» μέσα από τα «νέα» προγράμματα σπουδών και τον τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης του μαθήματος. Είναι υποκριτικό να ζητάς την (αυτονόητη και δεδομένη από τα κείμενα) αξία της ιστορικής γνώσης, όταν δεν τολμάς να ζητήσεις την κριτική ερμηνεία των μαθητών για την υπαρκτή αντιμετώπιση της ιστορικής γνώσης στο σημερινό σχολείο."

Γράφει ο Κώστας Αγγελάκος


 Σελίδα 1 από 4: > >>

Επιστροφή

Ενημερωτικό δελτίο